26.4. 2024 11:07
Navigace
· Úvodní stránka
· Diskuzní fórum
· Zprávy
· Články
· Odkazy
· Kalendář

· Pravidla portálu
· Návody
· Vyhledávání
· Kontakt
Poslední články
· Test
· CENDURO BABÍ LÉTO ...
· TIP NA VÝLET: AUTO ...
· Stretnutie Mototuris...
· TEST DEXSHELL OVERCA...
Reklama
Kalendář akcí
<< Leden 2020 >>
Po Út St Čt So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Narozeniny Narozeniny:
Poslední komentáře
Články
Na ktm 950 adventure mam sadu E 07 a jsem na vy...
to svedikgs: poslal jsem ti PM
Cauko ako to je zo zaslanim na SK?Co to stoji v...
moja XRV (Africa Twin) a Mitas: E-09: Predok s...
Zprávy
26-[b]29[/b]
Také přeji vše nejlepší do Nového roku,sp...
Jo kamaráde ,není termín ten,aby se hodil v...
Škoda,že je zrovna DR BIG sraz. Jel Bych se p...
Partnerské weby
Diskuze Fóra
Nejnovější diskuze
· CENDURO VÍTANIE JARI 2024
· GENEZE - vše pro zážitek z jízdy
· BMW F 900 GS
· Suzuki DR 350
· Honda XL750 Transalp
Nejdiskutovanější
· Moravský OFF [6039]
· Východní čechy [3300]
· Morava - vyjížďky, setkání, srazy, akce ... [3186]
· Severní Čechy - vyjížďky a jiné akce. [2376]
· Motodoplňky Marselus [975]
Google Translate
Hledání
Reklama
Číst diskuzi
CENDURO :: CESTOVÁNÍ - motocykly :: JAPONSKÉ ZNAČKY
 Tisk diskuze
Yamaha Ténéré 700
petrOV
#41 Vytisknout diskuzi
Přidané 21-04-2016 13:43
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 222
Založený: 14.11.12

Já bych opravdu počkal, o Hondě NC taky všichni říkali, že to je hnus a nikdo na tom jezdit nebude ... po letech je opak pravdou, je jich čím dál, tím víc.

A upřímně, řešit tady, jestli bude mít motorka 190 nebo 200kg, to už je trochu mimo - jde spíše o rozložení váhy, ne?
 
Xpat
#42 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 21-04-2016 13:57
Člen

Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15

Ne, nejde jenom o rozlozeni vahy, ale o celkovou vahu jako takovou. Ze na vaze nezalezi mimo asfalt muze rict skutecne jenom nekdo kdo jezdi jenom asfalt, nebo dobre prasne cesty - a i tam se vaha projevi pokud vletim na vymol, ktery jsem si nevsiml, nebo zaprsi a prasna cesta se promeni v kluzke blato.

Pokud jezdis na turistu pekne pomalu, tak skutecne na vaze zas tak nesejde a ano da se toho projet hodne i s tou AT. Ale pokud si to chces taky malinko sportovne uzit (a ano, ja se o to snazim i v te nejvetsi prdeli), nebo musis projet za nekolik dni treba 600 km hlubokeho pisku , tak na ni zalezi kurevsky hodne, nejen v tom ze projedes co by sis na tezke nelajsnul, ale taky hlavne ze budes mit jeste druhy den energii na to sednout a jet dal, zatimco s tezkou budes hledat jak se odtamtud co nejrychleji dostat.
Upravil Xpat dne 21-04-2016 13:58
 
petrOV
#43 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 21-04-2016 17:22
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 222
Založený: 14.11.12

tak to už je obecně trochu mimo téma, jelikož toto je o cenduru, ne o 150kg endurech...
 
vilemx
#44 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 21-04-2016 21:14
Člen

Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15

petrOV: před dvaceti lety měly litrové supursporty také dost přes 200 kg. A dnes? 170 kg není problém. To samé cendura. U 1150 nebo Varadera nebyl čtvrt metrák žádná míra, teď je norma o třicet čtyřicet míň.
 
Xpat
#45 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 21-04-2016 21:32
Člen

Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15

@PetroOV: Nesmysl.

Tema je MT07Tenere, a to co jsem napsal na tento druh motorky presne plati. Jinymi slovy, ja chci civilni rally motorku co uveze nakou to bagaz. Kolik myslis ze vazila Dakarovska KTM 690 Rally REplica s plnymi nadrzemi? Pres 190 kg. A myslis ze to je motorka na vylet co jsem popsal nevhodna?

Aby sme jen neteoretizovali - MT07 Tenere je nastupce XT660Z Tenere, kterou mam. Toto je par prikladu vyletu co jsem na ni udelal:

https://www.youtu...MBXb1jIa0M

https://www.youtu...zcGLtxF5tU

https://www.youtu..._p06DXujLM

Tohle neni Tenere, ale jel jsem to same na ni taky:

https://www.youtu...co2G34gspI

A tady mas report se spoustou obrazove dokumentace:

http://advrider.c...a.1056651/

Ver tomu, ze bych na techto vyletech ocenil co nejlehci motorku, ale enduro (tzn. motorku co musim menit olej kazdych 15 hodin) ne.

A s tim endurem se 150 kg si delas myslim prdel. Enduro ma nejvic tak 120kg. Ani KTM 690, nebo TE630 ktere obe mam za enduro fakt nepovazuju - americani tomu pekne rikaj Dual Sport coz to myslim nejlip vystihuje. Na enduro mam 300XCW.

Sorry ale me proste termin cestovni enduro neskutecne sere, pac je to naproste zneuziti slova enduro a kdybych toho marketera co to vymyslel potkal, tak bych se asi neudrzel. Pro mne je tohleto klasicky Orwel, kdy slova straceji naprosto skutecny vyznam. Tvuj prispevek o tom ze na vaze zase tak moc nesejde je toho krasnym prikladem - ty si asi vazne myslis ze treba ta AT nebo 800 GS je enduro motorka? A chtel bys na nich jet treba ten vylet nahore?
 
Meli
#46 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 21-04-2016 23:12
Člen

Příspěvek: 626
Založený: 06.08.10

Xpat>to víš že Prezi mí BMW R1100GS?
Aby tě za ty řeči neodříznul annoy
Bvízka se k bvízce naklání
 
http://meli.cz
Xpat
#47 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 21-04-2016 23:31
Člen

Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15

@Meli: a tohle souvisi s tematem jak?

Jestli si Prezi mysli ze GS (jakekolilv) je v jakymkoliv smyslu enduro, tak se seredne plete. A samozrejme chapu ze vy v Evrope uz jste natolik marketingove zpracovani, ze klidne povazujete za enduro (cestovni nebo jinak) treba toho tvyho V-Stroma. Co treba zacit rikat GS/1190/Multistrade - cestovni supersport? Je to bliz pravde - vetsina lidi se stejne na nich mimo asfalt nedostane, a spis se chlubi jak nejaky ten supersport v Alpach vyskolili. A ze maji vzprimeny posed - to melo i moje Tuono v Praze.

A kdyz uz si se ozval - proc si ty zrovna chces kupovat tohle nebo AT pokud jezdis na V-Stromu? Jestli to spravne chapu tak offroad nejezdis (nemyslim 2 km nekam do kempu). Pokud ho jezdit zacit nejak zasadne nechces - chapes ze na asfaltu budou obe tyhle motorky horsi nez treba to co mas nebo i velky Strom, nebo vicemene cokoliv ostatniho na trhu (velky kola, bude se to potapet, atd.)?
 
FilipTenere
#48 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 22-04-2016 08:07
Člen

Příspěvek: 38
Založený: 10.02.16

Zdar rideři! Nechci nijak dál rozvíjet diskuzi ohledně toho, co je a není cest. enduro. Za mě tedy, jestli Yamaha vyjede s novou Tenere na platformě MT-07, tedy paralelní 2-válec, 700ccm, budu rád. Min to bude dobrý základ, který se třeba nechá vhodnými doplňky dotunit.

@Xpat: Zaujaly mě tvé příspěvky. Shlédl jsem videa. Moc pěkný a mimořádně inspirativní! Leta jsem jezdil starou Tenere (1VJ ) a dál jsem zůstal jejím fandou (dokonce se obávám, že Yamaha bude moje trvalá diagnózaSmile
Rád bych se proto dozvěděl víc o tvé Tenerce (XT660Z). Můžeš sem prosím hodit nějaký podrobnosti, úpravy apod. Co si o XT660Z myslíš, jaké s ní máš zkušenosti pro tvé použití? Cest.rychlost silnice/terén, spolehlivost, náklady na servis, příp. poškození při pádu,...

Taky klidně něco o sobě. Co děláš v US, jak ses tam dostal atd?

Díky, F-T
 
http://www.motorkari.cz/profil/?uid=63896
Sergej
#49 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 22-04-2016 08:11
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11

Xpat- na jednu stranu to čo tu píšeš chápem a úplne súhlasím. Ale na druhú zase nechápem k akému smeru ide táto diskusia. Z toho čo som si všimol, čo ,,jazdíš" je mi zrejmé, že potrebuješ čisto Rally motorku, a nie tieto novodobé ,,cendura". Treba si ale uvedomiť, že žiaľ takých ludí ako ty je na svete veľmi málo. Európa nie je Afrika a okrem Balkánu sa tu takmer ,,vážny" offroad jazdiť ani nedá (jednak legislatívne a jednak typom terénu a ciest).
To čo v posledných rokoch urobili výrobcovia s motorkami sa nedá ani popísať..:/..Začalo to s KTM, kde sa vzdali asi toho naj. konceptu a upravili ho na ,,cestovný". Tú motorku, ktorú opisuješ ako ,,ideal" sa obávam, že nikdy nepostavia, pretože si to v Europe kúpi pár stoviek ľudí.
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
 
petrOV
#50 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 22-04-2016 09:24
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 222
Založený: 14.11.12

Xpat-díval jsem se na ty videa, pěkné, má to pár ale-je to Afrika, kdo tam z Evropy tak často jezdí, když tam nebydlí; je to rovná nudná placka, je na některém videu, že bys alespoň zapadl a musel to tahat ven? Jinak je to rovná cesta.
Co máš nebo nemáš rád je celkem irelevantní, trh si to žádá to, co si žádá, tak to dostává, určitě to nejsou civilní rally motorky, ale právě cestovní endura, které umožní lidem pohodlně ujet x set až tisíc km po asfaltu, pak pojezdit nějaký ten terén a zase zpět-typicky tripy do Rumunska. Mně naopak takový koncept více než vyhovuje.

Každopádně to bereš nějak zbytečně vážně, nejlíp to tady asi vystihl Hadislav-masochistické sklony lidí v ČR:proč bych v terénu jezdil s lehkou, když tam můžu vzít těžkou a nadávat jako špaček - ono i o tom to totiž může být, nic neupevní morálku víc, než společné tahání těžkých mastodontů z bahna GrinGrin
 
Meli
#51 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 22-04-2016 16:17
Člen

Příspěvek: 626
Založený: 06.08.10

Blbla mi včera wifi (inu windows 10 - to u vás v Americe asi nemáte Wink ) tak jsem pak ani nevěděl který pokus o zprávu se odeslal a že se to vůbec odeslalo... omluva za off topic

K pojmenování ENDURO - souhlas je to marketing a lidi jako já asi nikdy nezažijí to co Ty si dáváš po Africe...

Každý máme jiná měřítka a za sebe můžu říct, že s půjčeným Husabergem jsem projel věci kam bych si se svým adventure vytuněným smrkem nikdy netroufnul, ale zároveň jsem si připadal jako vyvrhel po kterym budou střílet myslivci...

Jak říkám každý má ty své touhy a představy jinde...
Jdi vysvětlovat SIMovi že CB500 není ENDURO - je mu to jedno

'http://www.jawamania.info/Files/moto/60110/2008_07_15-10_28_46_a_p1010796.jpg'

K mému pokukování po Africe nebo Tenérce. Až se svezu tak se rozhodnu. Ten styl se mi líbí, Smrka mám protože jsem jezdil ve dvou. Teď už má manželka svoji motorku tak jsem trochu i uvažoval o malé Tenerce, protože se mi odjakživa líbila ale právě na delší cesty na astalt bych si přihoršil. Hlavně dálniční přejezdy myslím.

Jo a GS/1190/Multistrada -nejsou cestovni supersporty ale SUPERSPORTOVNÍ ENDURA hilarious (neber to ve zlym - sranda musí bejt)

Jinak musím říct že pěkná videa z pěkných míst thumbs up Závidím.


A taky k tématu - četl jsem spekulace že 07 tenere má být lehčí než 660 - je to vůbec reálný?
Upravil Meli dne 22-04-2016 17:56
Bvízka se k bvízce naklání
 
http://meli.cz
Xpat
#52 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 22-04-2016 20:44
Člen

Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15

OK, beru, nechal jsem se unest a otevrit diskuzi o cenduru tady na stejnojmennych strankach byla ode mne blbost. I kdyz se samozrejme pletete - nicmene vas omlouva fakt ze se na jezdeni mimo asfalt muzete v Evrope vicemene divat pouze v televizi (jeden vylet za rok to fakt nespasi) Wink.

Nicmene zpatky k tomu co tuhle cast diskuze zacalo - vaze. Muze mi nekdo vysvetlit, proc by Tenere rekneme s 220 kg (plna - myslim ze se tomu u vas rika spravne pohotovostni) byla lepsi nez rekneme s 200 kg? I kdyz by s ni clovek treba chtel jezdit jenom nebo dritivou vetsinu po silnici (k cemuz jak uz jsem myslim rikal existuje dnes mnoho mohem lepsich motorek)?

to Filip: ziju v JAR, ne USA. Otevru zitra separatni vlakno kde trochu predstavim jak to tady vypada a co jezdim (vcetne me propagandy proti tezkym motorkam), abych to tady nezasiral vic nez uz jsem udelal.
 
Palo7
#53 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 23-04-2016 10:03
Člen

Příspěvek: 263
Založený: 31.12.13

souhlasím s Xpatem, všech těžkých motorek co jsem do teď mněl (např. TDM, Tiger 800) jsem se zbavil jen kvůli té váze, jinak mně vyhovovali a teď mám Ducati Scrambler a to hlavně kvůli té váze která je pro mně (75kg) i pro jízdu na silnici super ovladatelná a čitelná a na tu šotolinku si díky té váze také troufnu víc než s těma velkýma a těžkýma. Takže za mně MT-07 pod 200kg pohotovostní a je to můj favorit.
 
MadMike83
#54 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 23-04-2016 10:40
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 153
Založený: 22.08.10

Já mám zas problém u lehkých endur došlápnout na zem. Se 174cm to není bůh ví co. Ale o moc lepší to není ani u těžších Grin Ale je to třeba věc co mě od endurka odrazuje.
 
Wan-Chuan
#55 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 23-04-2016 12:15
Člen

Příspěvek: 59
Založený: 21.10.15

MadMike83...

Hledej způsob jak to JDE nikoliv důvod proč to NEJDE-))

Zavzpomínej na páně Gaston Rahier (budiž mu země lehká)
Ten měl ještě míň a co sedla za Kozu .))

Wan-CHuan
KRLESS!!!
KRLESS!!!
 
MadMike83
#56 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 23-04-2016 13:21
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 153
Založený: 22.08.10

Ale jo CRF250L by šla pokud se to dá počítat Grin
Jen s tím mám pak problém a člověka to otravuje...
Určitě je plno dobrých jezdců co jim to jde dobře a jsou nižší než já.
 
PetrAT
#57 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 27-04-2016 11:12
Člen

Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10

CCM 450
http://www.ccm450...otografie/
 
FilipTenere
#58 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 27-04-2016 15:30
Člen

Příspěvek: 38
Založený: 10.02.16

Ahoj PetřeSmile

Paráda CCM, o tomhle projektu jsem nevěděl!? Podle obrázků to ale vypadá na seriózní počin! O motoru z bmw X450 moc nevím, ale jinak krásně osazené a hezké moto. Motor 1V 650 ccm, by bylo idošSmile
 
http://www.motorkari.cz/profil/?uid=63896
OffroaderTE
#59 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 19-08-2016 16:27
Člen

Příspěvek: 121
Založený: 19.08.16

Chlapi celý tohle vlákno jsme přelouskal a jde mi když pominu averzi k výrazu CENDURO apod. tak právě taková lehká motka Dual Sport se suchou váhou do 150 kg ideál ve dvouválu neskutečně chybí asi dlouho chybět bude.
Měl jsem:
1. Aprilia Pegaso 650 s motorem Rotax- těžká potvora s malým výkonem, ale pohodlná na dlouhý cesty do terénu spíš nevhodná (váha cca 200 kg nepružný motor)
2. Honda FMX 650, motor s Dominatora (ale uškrcený), pro rýpaly CENDURO to není ani motard ikdyž se tak tváří, spíš FUN BIKE, super váha suchá cca 155 kg, motor po otevření docela stačil, až na rychlý alpský serpentýny, kde 3 byla málo a dvojka už moc (otáček), podvozek sice nestavitelný ale jakž takž, motor uměl to co chybí dnešním jednoválcům včetně XTZ 660 a to že krásně kráčel od nízkých otáček i v plném zatížení,

dokončím později, musím jít
 
Palo7
#60 Vytisknout diskuzi
Yamaha Ténéré 700
Přidané 19-08-2016 19:32
Člen

Příspěvek: 263
Založený: 31.12.13

třeba překvapí Ducati, příští rok bude od nich enduro. Dvouvál to bude a váhu taky mívají nejlepší ve třídě. Nějaké foto už běhá po netu, ale dost zamaskovaný
 
Přejít na fórum:
Přilášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapoměli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Cenduro
· Přidat k oblíbeným
· Nastavit jako výchozí
Kdo je On-line
· Hosté On-line: 57

· Členové On-line: 0

· Registrovaní členové: 2,336
· Nejnovější člen: David1983
Reklama
Počasí
RSS vlákna na stránce
RSS - Fórum
RSS - Novinky
RSS - Články
RSS - Odkazy
Reklama
Vygenerované za: 0.12 sekund 360,108,779 návštěv