První kousek v ČR dostali kluci z Rade Garage - možná ne úplně první, ale to je fuk, zajeli s ním do sběru /hahahahaha/ tedy do sběrny ho zvážit a na váze se s téměř prázdnou nádrží objevilo čísílko 198 kg.
Takže zhruba na úrovni Triumphu 800XCX, což mě dost mrzí, protože jsem do té motorky vkládal trošku větší naděje, obzvlášť, když v místním KTM dealerství se bili v prsa, že "suchá pod 170".
Koupit? Nekoupit? Není lepší nová 690 nebo 701? S vylepšeným podvozkem?
Miguel: záleží jakou máš postavu a kondici. Je to fakt kus motorky (taky mně to negativně překvapilo), ale je to 2V a to jezdí dost jinak (podle mně jednodušeji a příjemněji) v terénu než 1V.
Já ji kvůli velikosti a váze zavrhnul (mám jen 175cm a 75kg). Ale nové 1V za 250+ a pak ještě doupravit je šílený
PS: než tu 790, to asi raději BMW 800GS a poladit a je to za cca poloviční peníze. Nebo čekat na Tenere ....
PS2: byl jsem v jeden den zkouknout 790 i Afriku a i ta je pocitově lehčí a lepší do ruky.
A toho Triumpha taky nekdo takhle zvazil? Tak zatim vsude rikaji, ze to je jen lehce odlehcene a skok je az 690/701. Podle me to je dobra motorka, ze na to nemusis dat dalsi tunu zeleza ji obrnit a neco by mela vydrzet, uzka u tela a volnost pohybu ve stupackach. Ale porad to ma bliz cenduru. Pro radu lidi to bude bohate stacit.
Ja chci prejit z GS na nejakej lehci dual bike. Jezdim asfalt i teren. Uz asi budu min jezdit dlouhy streky a ve dvou taky uz moc ne aspon nejakou dobu. Nejradeji bych mel jednu moto a dve sady kol, nejlepsi mit dve moto, ale to me nevyjdou finance, jedine koupit neco starsiho.
Takze ted vyhlizim ktm 790 adventure nebo smt snad brzy. Popripade 690/701. Na v85tt jsem pry jeste mladej Jeste je blby, ze mam jen 173cm a na silnici to jsou vysoky kobyly a nic moc se naseda. A obcas by se hodilo at to neco uveze.
Oficiálna hodnota sa pohybuje niekde na 185, 189kg a (aspoň pre mňa) už aj to je dosť. Je to proste cestovateľská motorka, ktorá zvládne takmer všetko v Bosne, či Albánsku, no s tým, že bude dobré nejazdiť sólo. Dobrá ovládateľnosť sa končí pri zastavení v ťažkom výjazde, či "zaparkovaní" v rigole, nebodaj, ak si motorka ľahne na jazdca. Potom už zostáva len tá surová hmotnosť.
Kamarát, čo rozbil 1290 (resp. podľa mňa, sa mu rozpadla počas jazdy) nakoniec kúpil 701 + komplet rally kit. Motorka vyzerá fantasticky a pokiaľ neberiem do úvahy vyslovene brutálne enduro úseky, tak s tou motorkou prejde všetko (ako bežný jazdec, nie kaskadér či bývalý majster sveta v triale...). Podľa jeho vlastných slov bola 1290 príliš ťažká a nedokázal využiť ani jej výkon. V jednom kuse sa s ňou v Gruzínsku váľal na úsekoch, kde ja na 690E som ani len netušil, že by som mal mať nejaký problém. A ak by bol sám, ehm, nie, nebol by tam sám. Taký hlupák zas nebol.
Mne sa 790 páči. Ani nie vzhľadom, to KTM permanentne produkuje nevzhľadné motorky, ale verím, že technicky je dobre spravená a sympatická mi je nádrž dole. Každopádne, hmotnosť ju u mňa deklasuje na asfaltovú motorku (rely ma nezaujíma).
Miguely, vieš, že "pokukujem" po Kirgizsku. Sledujem aj kto tam jazdí a hlavne na akej motorke. Niektorí precestujú na ťažkej motorke aj pol sveta, aj Kirgizsko a všade je super, zážitky fantastické, príroda úžasná... Akurát, že cestujú po hlavných ťahoch.
MadMike83: seděl jsi na té 701? Počítám že ti bude chybět tak 10cm na každé straně pod nohama :-)
Je tak na 190cm a více :-( . 690 je o kus nižší a ta nová je dost pěkná, ale cena se mně vůbec nelíbí :-D
Jo je to na doslap opravdu bida a dat snizovaci kit asi nebude uplne ono. Nejlip z toho vychazi obyc ktm 790 adv. Skoda, ze tam nedali lepsi tlumice aspon za priplatek. Zitra to jeste obejdu v letnanech...
Dali tam lepší tlumiče. Dá se tak objednat Cone Valve plus Trax. Lepší podvozek neznám.
Doslapnout se z ni dá úplně v pohodě, na místě je pocitově lehčí než 950 Superenduro. Za 14
dnů až dorazí ji zvážím společně se SER, a HP2 a uvidíme. Jinak je to mimořádně ošklivá motorka a padáky snad nepotřebuje. Exponované místa pokrývá laciny plast. Ten se dá snadno vyměnit.
Podvozek vyzkousim ale ten CV+Trax je tak bozi, ze to pro me byl argument...uvidíme co série.
Satos: s KGZ počítám
Vyskove mi sedi 701 supermoto a 790 adv bez R nebo R niz tak o 2cm kdyby slo dat bez vetsich uprav.
Predpokladam, ze mluvis o podvozku u 790R verze? Jinak postrehli jste jak se steluje zadni tlumic u R a bez R? Doufam, ze to ma hydrostel nekde schovanej
Upravil MadMike83 dne 01-03-2019 19:29
701 je extrém, sedlo ve výšce 96 cm a navíc poměrně široké, 450 Replica má stejnou výšku, ale štíhlejší stavbu i sedlo a došlápnu snadněji. 690 má sedlo 91 cm, ale co je podstatné, je to lehounká motorka, vůbec nevadí, když stojíš na světlech na jedné noze, protože to krásně udržíš, nebo v terénu ti jedna noha taky stačí. došlápnutí je mýtus
790 bez R bych nekupoval, vypadá to jak čopr...
ty máš 173 cm? to není vůbec nic, s čím by se nedalo jezdit, mám 175... ale jak říkám, 701 už je vážně dost vysoká, vlastně nejvyšší vůbec. sedlo nad 96 cm nemá asi žádná motorka.
Však to ničemu nevadí Miku, ta motorka není tak těžká, abys ji neustál. A nepojedeš s ní žádný hard enduro. Superenduro 950 jsem snižoval, protože sedlo bylo 96 cm, dal jsem snížený, trochu ji nechal spustit a už je úplně v pohodě. Dneska se mi zdá už nějak moc nízká
Když tak se orientuj na novou 690R ta je vážně nizoučká a lehká. 701 je strašně vysoká mrcha.
No foto jsem si vypujcil, ale jinak jsem na tom stejne
Asi jsem malo jedl a pak kdyz jsem to chtel dohnat uz jsem jenom ztloustnul
Premyslel jsem o 690, ale je problem mit dve sady kol enduro a supermoto, tak se na to vykaslu. Navic hard enduro me tolik nebavi jako rychlejsi prejezdy, tak pujdu do 790R a necham si to tedy lechce spustit.
Neresil jste nekdo dve sady kol, zda to je prakticke a pripadne do terenu jakou znacku a predpokladam, ze vetsina pak je s dusi. A rozmery kol holt stejny i kdyz na silnici by byl zajimavejsi jinej rozmer. Jezdim proste silnici i teren, ale byl bych radeii mit jednu motorku.
Tiež nevidím problém vo výške. A keď dáš nejaké topánky s hrubšou podrážkou... A na asfalte asi budeš mať nejaké kufre, či kočku za sebou, motorka pôjde trocha dole.
Inak, jak pozerám, tak pozerám 701 má podľa katalógov rovnakú výšku ako 690 a to 910 mm.
A čo som spomínal kamoša so 701, tak to vyzerá takto:
Je pravda, ze z 701 i 690 jsem doslapnul podobne a huska pro me mela prijemnejsi sedlo...
Presne takove moto se mi strasne libi, ale to bych musel mit na takove dve kocky do terenu a na silnici. PR7 jsem zkousel a tam jsem na tom snad jeste hur nez na 701, jinak taky hezka moto.
Snad brzy vyrukuji s vice doplnky pro 790ku a bude taky tak hezka Radeji bych vytunil jednu moto co zvladne silnici i teren i kdyz to bude vzdy kompromis, ale pro me to myslim staci. Jedinej problem je menit pneu...
701 není stejně vysoká jako 690. 690ka má zdvihy 250 mm, 701 275 mm. U nové 690 je sedlo ještě víc vykrojené. Takže klidně o 6 cm níž než u 701. Vyšší postava a někdo, kdo skáče ten rozdíl asi využije.
Miku kašli na dvoje kola a dokonce i na dvoje pneumatiky. Jestli jsi na tom nejel, překvapí tě, s jakou lehkostí se ta motorka překlápí i s 21kou vpředu, i na terénních gumách. Proti GS je to štika. Vystačíš s normální velikostí kol a takové Anakee Wild naprosto postačují. Do bláta se s tím stejně nebudeš pouštět.
Samočistící funkce terénních pneumatik je někde kolem rychlosti 80 km/h. Všichni, kdo říkají, že jezdí bláto, ve skutečnosti sedí obkročmo na motorce a odrážejí se, než to projedou. Případně to hodinu tahají ve čtyřech lidech zahrabané po motor.
Miguel: tak každý za bláto považuje něco jiného, ale ještě před 14dny se na Mitasu 09 nedalo rozjet a bojovalo se i na C02, tak s Anakee myslím že můžeš celou zimu akorát sedět doma