malinkaty off
|
Daja |
Přidané 06-08-2010 10:48
|
Člen
Příspěvek: 74
Založený: 02.08.10
|
Ahojky vsem, mam prosbu. Rozhodl jsem se, ze prejdu ze silnice trosku do terenu. Nemam naprosto zadne zkusenosti, jel jsem maximalne na polni ceste. Zacal jsem tim, ze jsem si objednal (skoro)spunty a vypinac abs. Nenasel by se zde nekdo, tak cca do 100 km od Prahy, kdo by byl ochoten me trosku zasvetit a pomoci v zacatcich? Dik moc. Daja(moto V-Strom)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám. |
|
|
|
TomElefant750 |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 11:20
|
Člen
Příspěvek: 775
Založený: 30.05.10
|
Čau, poměrně často jezdíme v okolí Liberce, jezdí sem i dost známejch z Prahy, klidně někdy doraž - chcem jezdit i teď v sobotu, pokud ovšem počasí dovolí. Pro lepší dohodu - pokut používáš skype, jsem tam jako Tomelefant750.
Čau, Tom |
|
|
|
stepan |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 11:20
|
Člen
Příspěvek: 209
Založený: 19.05.10
|
Nejlepší pro tebe bude navštívit dvoudenní kurz enduroškoly.
Vřele doporučuji.
http://enduroskola.cz/ |
|
|
|
oldsandal |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 11:41
|
Člen
Příspěvek: 262
Založený: 06.07.10
|
to Daja: Co jsou to "skoro špunty"?
Tvoje rozhodnutí zkusit off chválím, to se ti bude líbit . |
|
|
|
Daja |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 12:21
|
Člen
Příspěvek: 74
Založený: 02.08.10
|
oldsandal napsal:
to Daja: Co jsou to "skoro špunty"?
Tvoje rozhodnutí zkusit off chválím, to se ti bude líbit .
skoro špunty jsou heidenau K60
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám. |
|
|
|
Daja |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 12:25
|
Člen
Příspěvek: 74
Založený: 02.08.10
|
stepan napsal:
Nejlepší pro tebe bude navštívit dvoudenní kurz enduroškoly.
Vřele doporučuji.
http://enduroskola.cz/
dik za tip, ale ty stranky vypadaji skoro mrtve
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám. |
|
|
|
HonzaH |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 12:41
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
Milda internetu moc nedá , ale funguje to přeci jenom spíš jezdí na motrce než sedí na webu
já enduroškolu absolvoval a pro začátek se to hodí hodně to člověku usnadní tápání co a jak a hlavně proč!
jdu najít svůj soupis co všechno se v enduroškole za ty dva dny zkouší psal jsme to klukům na lc8 když se na to přišla reč |
|
|
|
HonzaH |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 12:47
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
Tak tady to je - zdejší borci to stejně všechno znají, ale méně zkušeným to fakt pomůže
Enduroškola
Nastavení motorek - sundání zrcátek, snížení (sklopení) páček, ukázka postoje
Na stupačkách střed nohy, ale ne podpatkem, závisí na tvaru podrážky
Během dne měnit postoj – na odpočinek dát špičku na stupačku – víc pruží lýtka a změna těžiště a zapojení jiných svalových skupin
Ve stupačkách přenáší hmotnost těla do bodu pod těžiště samotné motorky – celkově se snižuje výsledné těžiště (stroj+jezdec), lepší stabilita a také lepší možnost stroj opustit v případě odložení – odskok ze stupaček je jednodušší a bezpečnější než ze sedu
Přenášením váhy mezi stupačkami lze korigovat náklony a srovnávání
Přenášením váhy dopředu a dozadu lze měnit zatížení kol
Ruce volně na řidítkách – vytočené lokty ven, volnější pohyb a možnost pružení a pohybu
Pokrčené nohy, zadek vystrčený – stažené svaly stabilizují tělo (v podstatě jak na lyžích)
Nohy pokrčené + kolena drží nádrž/sedlo
Pro odpočinek lze stát ve stupačkách vzpřímeně, ale v terénu se pak podsadit pro pružnější pohyb
Motorka jede tam kam se člověk dívá (čumím na kámen – najedu do toho kamenu)
- výhoda zubaté kovové stupačky! Zvlášť pokud je mokro a bahno
- problém pokud má člověk hladké kalhoty a snaží se drží nádrž – klouže to mezi koleny a hůře se drží – lepší kalhoty do terénu mají na vnitřní straně kolen kůži co neklouže
Nácvik - Práce s těžištěm
Jízda ve stupačkách s jednou rukou, slalom
S jednou nohou na stupačce (levá noha na levé stupačce, pravá vzadu za levou) – na obě strany
V sedě s nohama na jedné straně motorky – na obě strany
S jednou nohou na stupačce – (pravá noha na levé stupačce, levá noha volně) – na obě strany
Poslední cvičení znovu ale jen s jednou rukou na plynu (tedy jedna noha a jedna ruka) – nejtěžší cvičení
Zatáčení
V malé rychlosti - Podívat se do zatáčky - Natočit tělo - zadek z motorky - kolena k nádrži,
(pohled do zatáčky automaticky vytáčí i tělo a přenáší váhu – proto motorka jede tam kam se člověk dívá)
váha na vnější stupačku – rovná motorku, přidání plynu – rovná motorku a vytahuje ji ze zatáčky, ubírání plynu – motorka se sklápí do zatáčky
Najet do zatáčky, spojka, brzdy, pomalu projet se spojkou, točit tělem, přidání plynu na výjezdu rovná motorku a vytahuje ji ze zatáčky
Základní nácvik - Z kamenů vyznačit oblouk + větší prostřední kámen kolem kterého se zatáčí, postupně zatáčku zmenšovat
Slalom (staré pneumatiky, různé poloměry, postupně zmenšovat)
Opakované zkoušení v praxi - zatáčení, práce tělem, dívat se do zatáčky
slalom s řízením jen jednou rukou
Sjezdy a výjezdy
Práce s plynem a brzdami
Výjezdy
Vždy před výjezdem přidat plyn – odlehčí přední kolo a zlepší nájezd do kopce
Dívat se před motorku kam jede – na cestu a vrchol výjezdu ne dolů pod přední kolo – tam už musí být cesta vybrána
Dostatečný rozjezd a přidání ještě dole – ne až v kopci – tam už není takový záběr
Ubírat před koncem výjezdu – pro bezpečnost – mít možnost zastavit hned na výjezdu, ale až u konce výjezdu tak aby motorka dojela oběma kolama na vrchol nikoliv jen předním kolem (čstá chyba!)
Před nájezdem a při přidání plynu se naklonit dopředu – vyrovnat změnu těžiště a zrychlení – nenaklánět se příliš dozadu a nesedat
Sjezdy
Na zlomu skoro stát, spojka
Najít si pozici přední brzdy kdy zabírá ale neblokuje!
Zadní brzda dtto – problém hrubé ovládání zadní brzdy – často blokuje – problém pokud motorka nejede ve spádnici, protože při smyku ujíždí bokem
Zkoušení skoro zastavit a rozjet se ve sjezdu
Zkoušení objetí překážky - ve sjezdu a - pod sjezdem – zastavit hned pod sjezdem, zkouška zastavit a znovu se rozjet, sjezd dolů a dole podle pokynu odbočit vpravo nebo vlevo
2.den
Sjezdy a výjezdy
Menší a větší sjezdy i výjezdy
Dotočení konce sjezdu pomocí smyku zadního kola
Pozor velký záklon a přidání plynu při strmém výjezdu
Pozor na menší světlou výšku při ostrých hrbech – drhne spodkem (stojanem) může se náhle zaseknout
Delší projížďky – haldy, násypy kolem cesty nahoru/dolů, zarostlé cesty vysokou travou, bahnité koleje, kamení, brody
Cvičení pomalé jízdy – pravidelné kruhy co nejmenšího poloměru, pomalu, se spojkou ve stupačkách, vytočit tělo, vystrčit zadek, podívat se do zatáčky
Sundání motorky z dlouhého výjezdu co se nepovede
Rychle chcípnout motorku, nechat rychlost – vystoupit z motorky směrem nad motorku!
Stále se držet nad motorkou ať na člověka nespadne!
Kýváním posunout motorku příčně svahem a pak předním kolem dolů
Nasednou a přes spojku a brzdu pomalu sunou dolů
Zvedání položené motorky
Použít co největší páku – co nejdál od kol
Narovnat řidítka, dřepnout – vzít oběma rukama, rovná záda – tahat stehny ne rukama či zádama, pak podsunout tělo + brzda + stojánek pokud lze nebo ho narovnat předem
Nebo zády – zapřít se tělem do sedla a zvedat
Kameny
Dívat se dopředu před motorku, hledat cestu
Ve stupačkách přesunout těžiště co nejvíc dozadu, zatížit zadní kolo a držet ho v záběru – odlehčuje přední kolo a stabilizuje motorku, držet koleny nádrž, nechat volněji přední kolo ať si může hledat cestu
Nepadat, bolí to!
Brody
Najet pomalu – při rychlém nájezdu a rychlém ubrání plynu se zatěžuje přední kolo, které často uklouzne
Projíždět plynule se zvyšujícím se záběrem – odlehčuje přední kolo + rovná motorku
Hledat pevnou část – tedy tam kde je vyjeto i když tam může být hlouběji
Oraniště
Přesunout těžiště co nejvíc dozadu, zatížit zadní kolo a držet ho stále v záběru – odlehčuje přední kolo a stabilizuje motorku, držet koleny nádrž, nechat volněji přední kolo ať si může hledat cestu
Vyjeté koleje
Pozor na přejezdy středu zvláště s trávou
Držet se v koleji, hledat cestu předem, dívat se dál před motorku ne pod kola
Brzdění + řízené smyky
Nejdřív rovný smyk v sedě
Pak rovný smyk ve stupačkách
Pak rovný smyk s konečným zatočením kolem pneumatiky – na obě strany
Pak slalom se zatáčením smykem kolem pneumatik
Několikrát opakovat, zvětšovat poloměry zatáčení a zmenšovat rozestupy mezi pneumatikami |
|
|
|
Daja |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 12:50
|
Člen
Příspěvek: 74
Založený: 02.08.10
|
uff, a to vse se zvladne za 2 dny?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám. |
|
|
|
ivan66 |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 14:35
|
Člen
Příspěvek: 1415
Založený: 12.06.10
|
Jak to čtu, jdu vrátit papíry a koupím si koňa, ten ví co má v terénu
dělat |
|
|
|
qwert |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 14:44
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Nejlepší škola je jezdit,jezdit,jezdit.. |
|
|
|
HonzaH |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 15:39
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
samo že nejlepší je jezdit a jezdit, ale pomůže když na člověka dává někdo pozor a poradí co a jak
to daja - za 2 dny se to zvládne lae člověk když není zvyklý tak pak cítí celé tělo, přeci jenom jsou to dva celé dny ve stupačkách s krocením 200 kilové potvory |
|
|
|
TomElefant750 |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 16:25
|
Člen
Příspěvek: 775
Založený: 30.05.10
|
HonzaH - ty pacholku, tohle si beru osobně: "aby motorka dojela oběma kolama na vrchol nikoliv jen předním kolem (čstá chyba!)" .
Čau, Tom
|
|
|
|
HonzaH |
malinkaty off
Přidané 06-08-2010 20:03
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
to je přeci častá chyba, ale abych pravdu řekl tak jsem si na Tebe opravdu vzpomněl |
|
|
|
petr_t |
malinkaty off
Přidané 07-08-2010 10:06
|
Člen
Příspěvek: 691
Založený: 15.05.10
|
Daja napsal:
oldsandal napsal:
to Daja: Co jsou to "skoro špunty"?
Tvoje rozhodnutí zkusit off chválím, to se ti bude líbit .
skoro špunty jsou heidenau K60
K60 jsou tvrdé gumy ,na mokru a v chladnu jsou uklouzané.Šotolinku snesou, trochu bláta nebo mokra a mazec.Na vlhké trávě to byl problém uřídit. |
|
|
|
Daja |
malinkaty off
Přidané 07-08-2010 15:44
|
Člen
Příspěvek: 74
Založený: 02.08.10
|
tako se asi budu valet
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám. |
|
|
|
HonzaH |
malinkaty off
Přidané 07-08-2010 22:15
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
to k tomu patří
ale taky jsem k60 jezdil a da se |
|
|
|
Wiblyz |
malinkaty off
Přidané 08-08-2010 10:04
|
Člen
Příspěvek: 11
Založený: 08.08.10
|
Cau, kolik tak delaj terminu do roka a je to vzdycky jinde? By se mi to urcite hodilo, urcite je co zdokonalovat nebo zjistit jak jde co jednodusejc a kde delam blbosti.
UP THE IRONS! |
|
|
|
Wiblyz |
malinkaty off
Přidané 08-08-2010 10:26
|
Člen
Příspěvek: 11
Založený: 08.08.10
|
Daja napsal:
Ahojky vsem, mam prosbu. Rozhodl jsem se, ze prejdu ze silnice trosku do terenu. Nemam naprosto zadne zkusenosti, jel jsem maximalne na polni ceste. Zacal jsem tim, ze jsem si objednal (skoro)spunty a vypinac abs. Nenasel by se zde nekdo, tak cca do 100 km od Prahy, kdo by byl ochoten me trosku zasvetit a pomoci v zacatcich? Dik moc. Daja(moto V-Strom)
Tak ja bych se s tebou klidne projel, jsem z Rakovnika, takze 50 km. Ja osobne jezdim prevazne soft, pac nemam jinyho jezdce k sobe, takze se do zadnejch slozitejsich akci nepoustim. Kazdopadne pokud se chces projet neni problem, jen asi nejsem ten typ, kterej by te moh ucit neco jinyho. Ja sam jsem pochytal tech par veci sam a nejaky ty zaklady jsem mel z bikrosu a z freeridu. Pokud se chces ucit jezdeni v terenu, tak by se na to kazdopadne hodil nekdo vic kovanej, co uz jezdi s mastodontem slozitejsi teren.
UP THE IRONS! |
|
|
|
HonzaH |
malinkaty off
Přidané 08-08-2010 14:29
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
Termínů je několk ročně - nejlépe zavolat Mildovi a zeptat se
Já jak budu mít nohu v pořádku tak zase nějaký ten softík budu jezdit ale bude to nejdřív na podzim |
|
|