tyfoza napsal:
Vlk: Už je to vymyšlené.
Upozorní to na problém nedobíjení i přebíjení baterie.
Mrkni na poslední verzi návodu, ať je to naprosto jasné: https://docs.goog...sp=sharing
str. 2 - servisní nastavení
str. 5 - režim běžný provoz NO RACE
jj som to prehliadol, musim si niekedy spravit xvilku a riadne si prestudovat teoriu ako ste to vsetko navrhli a ako to funguje
.... Sa hlasim tiez medzi zaujemcou - pripadne v prvej varke aj ako testovaci jazdec, mozna i ja ako lama v pouzivani tripmast. budem mat dobre nestranne pripomienky oproti skusenym rely jazdcom
Navigačný pretek motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
tyfoza: este som vyzval cez PM clena "landal" tiez jazdi rely a sutaze a silne vyuziva tripmast. tak mozna este nieco prida aj on
Navigačný pretek motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Dnešní novinka
Od začátku počítáme s připojením dalšího teplotního čidla - teplota motoru/oleje.
Takže to umí zobrazit i "další" teplotu. Čidlo by se muselo připojit někam na výpustný šroub oleje.
Jenom píšu, že ta možnost tady byla a už je tam i konečně naprogramovaná.
Máte někdo zkušenost s tím, jak se takový senzor teploty oleje řeší? Jak se to připojuje? Máte to někdo?
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Tyfozo, vypadá to celé hodně dobře! Jen mě zajímá:
1, Kolik toho plánuješ vyrobit?
2, Bude se to dělat po sériích (např. po 10ks)
3, Bude to tedy i s ovládáním na řídítka?
4, Jak vypadá "pouzdro" tripmasteru a jak ovladač?
Nazdar panstvo, tak snažil som sa prajsť celé vlákno, ale je toho hodne takže to bolo len z rýchlika. Moje postrehy:
- začalo to ako simple zariadenie, čo sa mi moc páči. Trochu to naberá rozmery multi-funti-návodnutný zariadenia, tak dúfam že to je len dojem a bude to simple.
- zásadná vec: vizibilita. V prachu, na slnku, pri sledovaní terénu, čítaní itíku a odčítaní km na tripmastri je to zásadná vec. Vizibilita na fotkách vizerá fajn, bude treba ale reálne odskúšať.
- korekcie km: podľa mňa by to malo byť spojené, a korekcia km v časti "total km" by mala byť spojená s korekciami v časti "part km", totiž prečo by to nemalo tak byť? Veď či už idem podľa part km alebo total km v itíku, tak ak zablúdim, tak mám nesprávny jeden aj druhý údaj. Väčšina jazdcov jazdí na jeden z týchto údajov, a druhý používa ako prípadnú kontrolu ak je problém. Takže nevidím zmysel korektúrou riešiť len jeden tento údaj.
- napájanie podľa mňa musí byť na 12V, s pripojením priamo na baterku. Ideálne je riešenie batéria 12V + vlastná baterka zariadenia.
- mám Vector, aj s čidlom na teplotu motora, čídlo mám vložené do hadice chladiacej kvapaliny, takže mi to vlastne meria teplotu chladiacej kvapaliny. Na pripojenie čidla je na Vectore samostatný konektor.
- ovládanie na riadidlá: nutnosť! Malo by byť jednoducho riešiteľné na samostatný konektor, aby sa ľahko dalo vymeniť (náchylné na poškodenie).
- nastavenie obvodu kolesa: rieši sa vždy ad hoc podľa kolesa, plášťa, ale aj podľa konkrétneho itíku. Totiž ten kto robí itík má tiež nejakú odchílku, a preto po pár km rally, keď si je človek istý že prešiel určitú vzdialenosť ideálne podľa itíku, zistí, či mu total km podľa tripmastra sedí s total km podľa itíku, a prípadne si spraví korekciu obvodu kolesa tak, aby mu to meralo na tripmastri takú vzdialenosť, ako píše itík. Čiže jazdec sa nastaví na "merné jednotky" itíku.
- skutočne by som ocenil simple rally zariadenie, s jasnou vizibilitou. Veľa údajov na displeji je zbytočných, zaberá miesto a rozptyluje. Verím že toto dotiahnete do konca a zariadenie bude tip-top. Potom som horúci kandidát na zákazníka.
pro Vlk: a Landal: Ogaři moc děkuju. Máte u mě pivo.
Ten postřeh s možností nastavit obvod kola při rallye, aby se srovnal itinerář je skvělý. To tam musíme mít.
Bude to trošku oříšek, protože v servisním nastavení máme obvod kola, z toho se počítá rychlost, vzdálenost - a podle toho jedou a na pozadí stále počítají počitadla kilometrů, co jsou vidět v režimu "běžný provoz". Aby se to AST dalo používat i jako tachometr. A ta počitadla musí přičíst reálný nájezd na rallye i když si nastavíš korekci obvodu kola.
Ale vidím to tak, že bude možnost korekce obvodu kola a když s tím číslem pohneš PLUS/MINUS, tak hned uvidíš jak se přepočítají kilometry TOTAL a PART, takže by to mohlo být i pohodlné.
--- ad nastavování TOTAL a pouze nulování PART, to je přesně jak funguje roadbook. PART je do nejbližší odbočky, nuluješ při průjezdu a posunutí na další řádek roadbooku. TOTAL je to co vidím na papíře a to si nastavím PLUS/MINUS.
Jsou vidět dvě čísla pod sebou a kdyby to spodní číslo PART nebylo, zas o tolik by se to nezvětšilo. --- viditelnost OLED myslím, že budete všichni příjemně překvapení, když to stačí pilotům ve stíhačkách na zaměřovače a všechny info na hledí přilby, bude to stačit i na rallye --- napájení bude přímo od baterky, teď už je to nutné kvůli tomu monitoru napětí a detekci dobíjení/přebíjení. Záložní baterku zatím nemáme, ale všechny informace si to při vypnutí uloží --- dálkové ovládání jsou tři tlačítka, membránová klávesnice, hliníkový box 52×25×12mm zespodu M4 k uchycení. Jsou to tři tlačítka a tři odpory, vedou z toho dva dráty. Kdokoli si to může nahradit svým vlastní robustnějším řešením --- sipmly rallye to bude vypadá to děsně složitě, ale není. Když si vybereš režim TRIPMASTER, tak se to je naprostá rallye jednoúčelovka. TOTAL, PART a nic dalšího nemusíš vidět. Tlačítko na přepínání režimů MODE je pouze na tom zařízení, takže nehrozí že bys to na dálkovém ovládání omylem přepnut.
Ještě jednou díky ! moc ! za ten postřeh ohledně nastavení obvodu kola. Je to logické, ale protože jsem první rallye jel jenom s tachometrem na motorce a bylo to peklo. A druhé mě čeká letos, tak zatím moc nevím.
Ono tohle celé vzniklo tak, že jsem se přihlásil na 13.4. na RBM2013. A říkam si, chtělo by to tripmaster. No tohle je výledek po 22 dnech snažení
Upravil tyfoza dne 25-03-2013 22:26
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
pro Petr0604: odpovědi: 1, Kolik toho plánuješ vyrobit?
Kolik toho bude kdo chtít. 2, Bude se to dělat po sériích (např. po 10ks)
Ano, bylo by to lepší v sériích. Vždycky se udělá hromadná objednávka. Klidně co měsíc. 3, Bude to tedy i s ovládáním na řídítka?
Ano, bude to s ovládáním na řídítka. Na zařízení je čtyř tlačítková klávesnice PLUS/NULL/MINUS/MODE. Na dálkovém ovládání jsou tři tlačítka PLUS/NULL/MINUS, aby si to nikdo za jízdy omylem nepřepnul. 4, Jak vypadá "pouzdro" tripmasteru a jak ovladač?
- box na tripmaster je zatím velký, mám 2 kusy, finální verze bude malinko menší, aby byla srovnatelná s profi ICO, co má : 93×47×30mm https://lh5.googl...ster3D.jpg
- dálkové ovládání je řešené podobně, malá placička 52×25×12mm https://lh6.googl...ladani.jpg
Jenom se to sešroubuje na tmel a bude to zcela uzavřené.
Upravil tyfoza dne 25-03-2013 23:29
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Ten postřeh s možností nastavit obvod kola při rallye, aby se srovnal itinerář je skvělý. To tam musíme mít.
myslím, že tohle je zbytečné, při teoretické 5 centimetrové odchylce obvodu kola to dělá na ujetém kilometru 22 metrů...nehledě na to, že určitě nepojedeš stejnou stopou jako najížděč, takže rozdíly tam budou vždycky, i když si to budeš nastavovat po každém bodě. Naše amatérské itíky mají obvykle přesnost na sto metrů, takže odchylka 22 metrů na kilometru, když jsou bude většinou klidně i po 500 metrech....
A hlavně když počitadlo ukazuje v přesnosti na 10metrů a umožnuje korekci po 10 metrech.....
Ono stačí číst pořádně itík a čumět na cestu, pak není třeba si doladovat obvod kola po milimetrech, což je stejěn k ničemu podle mě
Ten postřeh s možností nastavit obvod kola při rallye, aby se srovnal itinerář je skvělý. To tam musíme mít.
myslím, že tohle je zbytečné, při teoretické 5 centimetrové odchylce obvodu kola to dělá na ujetém kilometru ...
Ono stačí číst pořádně itík a čumět na cestu, pak není třeba si doladovat obvod kola po milimetrech
No nápad je takový, že ti umožníme vynásobit PART a TOTAL km nějakou konstantou, kterou můžeš přesně nastavit, když zjistíš, že bys potřeboval doladit, tak si to jenom nastavíš a hotovo. Není to korekce obvodu kola, je to korekce chyby najížděče - jak psal Landal - "naladíš se na jednoty itíku".
Ono by ti to při nastavování té konstanty ukazovalo zrovna přepočet, takže bys viděl, jak se to hýbe. A vždyky to můžeš nastavit na 1 a bude to bez změny.
Upravil tyfoza dne 25-03-2013 23:56
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Sasa_BMW napsal:
Ještě jestli v no race mode se zobrazeným voltmetrem by nemohly být vlevo dole otáčky motoru
No jasně, že mohly, ale aktuálně myslím, že už není další vstup na čidlo.
Problém otáček motoru je, že každá motorka to má jinak, muselo by se to změřit a zkalibrovat.
Takže tohle bych nechal do nějaké další verze, nemám s tím zatím zkušenost a hlavně otáčky motoru by měly mít svůj pořádný displej a ne nějaké ušmudlané číslíčko.
AST 1.0 má být rozšíření kokpitu o tripmaster a ne náhrada budíků. Uvidí se dál.
Upravil tyfoza dne 26-03-2013 00:10
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Opraveno nastavování TOTAL a PART, teď PLUS/MINUS nastavuje obě hodnoty a je jedno jestli jezdec jede a na "TOTAL nebo PART".
Už jsem pochopil, že předtím jsem nutil jet jezdce na "TOTAL".
tyfoza přiložený následující obrázek:
[128.6Kb]
Upravil tyfoza dne 26-03-2013 02:48
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Ad "obvod kola a percentá"
- európske rally nie sú africké vypalovačky, bežne sú v itíku body po pedesiatkach, extrémne aj desiatkach metrov, proste na husto,
- k pohode jazdca máločo neprispieva tak, ako keď "sedí itík", resp. ak "Ty sedíš s itíkom", vtedy je to lahoda,
- naopak, mega prúser je, keď sa stratíš
- môj konkrétny príklad: obvod kolesa bol cca 2650 (presne neviem teraz z hlavy, dávam ako príklad), upravoval som najprv na 2595 a potom na 2597, a to sa ukázalo ako 100%-ná trefa.
- čiže ak si zoberieme ten pomer, tak by to chcelo mať nastaviteľnú odchýlku rádovo v promile (minimálne), ideálne by som videl na desatiny promile.
- to riešenie s percentuálnou odchýlkou je super a využíva sa aj na profi zariadeniach, takže to bude fajn.
- ak ideš už také vážne podniky, ako napríklad Rally Albania, kde máš bežne etapy nad 300 km/deň, tak už potrebuješ mať techniku dobre nastavenú. Samotné "čítanie roadbooku" znamená čítanie vždy spolu s tripmastrom. Proste kvôli praktickým skúsenostiam nemôžem súhlasiť s tým, že nastavenie tej korekcie nie je potrebné. Bez toho by to bol doplnok na moto, ale nie rally doplonok.
Tyfoza: posledná fotka sa mi hodne moc páči, vyzerá to fakt dobre a prakticky.
To čo som Ti písal v SS platí, tak ak dačo tak napíš.
ad SZ, napsal jsem ti už TŘI. jestli ti nechodí, pošli do SZ mail ať můžeme komunikovat. Ale je to divné, měly by ty zprávy chodit.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Tyfoza: všetko OK, SS som si pozrel, všetko je fajn.
Pánstvo detailne som prešiel celý manuál k AST a teda klobúk dole. Ak to bude v reále také, ako to vyzerá na papieri, tak budeme z toho asi silne padať na prdel.
Tyfoza otestuj to čo najskôr a až bude produkčná verzia, tak to chcem. K tomu manuálu nemám čo dodať, to je robené "blbuvzdorne", tak ako to mám rád
Proste kvôli praktickým skúsenostiam nemôžem súhlasiť s tým, že nastavenie tej korekcie nie je potrebné. Bez toho by to bol doplnok na moto, ale nie rally doplonok.
já opět musím, zase kvůli mým praktickým zkušenostem, oponovat, že tahle korekce je zbytečná. Prostě pokud můžu tuknutím prstu kdykoliv korigovat vzdálenost po 10 metrech, tak je to rychlejší a nezdržuje to
tyfoza: zůstane aspon teda možnost korigovat samostatně jenom total, bez toho aniž by se soucasne korigoval i part?
Dotaz důležitý a předem zodpovězený:
Hu: Jak to tedy má být? Já jsem to udělal teď podle Landal, že se PLUS/MINUS hýbou obě počítadla!
Rozhodnu tedy direktivně - ve prospěch všem - v nastavení SETTINGS si můžete vybrat, co se má modifikovat klávesama PLUS/MINUS
CHANGE: PART / TOTAL / PART & TOTAL
a nastavte si to, hoši, jak chcete
a to jsem si myslel, že 26.3. v 15:00 skončil vývoj AST 1.0
tak skončí o hodinu později...
Upravil tyfoza dne 26-03-2013 16:57
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz