Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
|
lobo6 |
Přidané 12-07-2015 19:01
|
Člen
Příspěvek: 210
Založený: 30.08.10
|
Toto je 500 kilometru jo , to si se upsal o nulu nebo nevidíš na ciferník od tlakoměru? Ta první fotka je normálně řízlá a ten zbytek je upečenej, málo foukáš. Vzduch je na benzinkách zadarmo proč to nevyužíváš, je to nejlevnější tuning.
tady je moje 09 po dovolené 4k+
lobo6 přiložený následující obrázek:
[98.6Kb]
Upravil lobo6 dne 12-07-2015 19:05 |
|
|
|
tyfoza |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 12-07-2015 20:10
|
Člen
Příspěvek: 414
Založený: 27.05.12
|
JK89 napsal:
Jde mi o to, že jsem si koupil nové gumy abych na nich mohl jet na dovolenou (2500 km asfalt, 1500 km kamenitý off), tady na nich najedu pár km a zjistím, že jsou vlastně nahovno, protože už teď mají tendence k odlupování špalků...
ta guma je přehřátá, zničená nesprávným použitím.
já jsem je takto zničil pokaždé, co jsem E-09 obul, neumím je používat, tak je nejezdím.
klidně na nich jeď - můžeš je orvat úplně, všechny kostky vyloupat a nic se nestane, jenom budou méně offroadové
jestli ses chtěl svézt svižně, měls sáhnou po E-07 a suchý off by zvládly taky...
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.cz |
|
|
|
JK89 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 12-07-2015 21:30
|
Člen
Příspěvek: 33
Založený: 23.03.13
|
Diky za rady. Foukam tak 2,3 bar. Guma byla jeta ted v tech nejvetsich vedrech. Po asfaltu svizne, mimo asfalt po kamenitych polnackach taky svizne, casto ve driftu. Koupim pro jistotu e-07 a tuhle znicim nekdy jindy. |
|
|
|
qwert |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 12-07-2015 21:37
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Na tak lehkou motorku jak máš ti stačí foukat na 2bary. |
|
|
|
lobo6 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 13-07-2015 06:10
|
Člen
Příspěvek: 210
Založený: 30.08.10
|
V tom má Mitas mezeru nenapíše polopaticky jak gumu foukat, vylisuje si na pneu 230kPa COLD tak to tam každý navalí a co za huštění předepisuje výrobce jeho střepu mu je šumák a jde rovnou závodit na asfalt
O E07 to platí také zrovna jeden teď brečí na motorkářích.
Jestli chce někdo závodit na silnici a mít drsnej offroad look ať obuje TKC a má klid. |
|
|
|
Barney |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 13-07-2015 07:20
|
Člen
Příspěvek: 1102
Založený: 02.05.10
|
Těch 230 kPa na pneu je maximální hustící tlak (za studena).
Upravil Barney dne 13-07-2015 07:21
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“
DR 350 S |
|
|
|
JK89 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 13-07-2015 07:39
|
Člen
Příspěvek: 33
Založený: 23.03.13
|
Ok, tak kolik mám teda do pneu plnit ? ..motorka váží 170kg, já 85kg. Svižnou jízdou po asfaltu myslím rychlosti do 110 km/h, max 130 km/h, mám lc4 adventure. Mimo asfalt jezdím taky max těch 110km/h. 2 bary co doporučuje qwert budou ok ? |
|
|
|
Asumi |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 13-07-2015 07:40
|
Člen
Příspěvek: 161
Založený: 04.03.12
|
Tlak na asfalt zadní 2,6/2,9, přední 2,25. Off přední i zadní 1,6 .
Nájezd min. 10 tis. km. |
|
|
|
vilemx |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 13-07-2015 11:32
|
Člen
Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15
|
Co mám zkušenost se zadní E-09 na velkých endurech, tak foukat na rovné 2,0 a prvních asi 500 nejezdit moc dlouho moc rychle (tj. delší dálniční přesun). Jakmile si guma sedne (sjedou se hrany), tak pak už riziko popraskaných špuntů rapidně klesá. |
|
|
|
qwert |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 13-07-2015 13:19
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Ženě na alpu taky foukám zadní 09 na 2. a nemá s ní problém.. |
|
|
|
Joe |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 18-07-2015 20:05
|
Člen
Příspěvek: 285
Založený: 31.05.10
|
barney napsal:
Těch 230 kPa na pneu je maximální hustící tlak (za studena).
To je max. dosedací tlak při nahozeni na patku. Jinak ta pneumatika je přehřátá.
Testovací jezdec firmy Mitas
Když asfalt nedrží Mitas tě podrží |
|
|
|
PESY |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 19-07-2015 08:53
|
Člen
Příspěvek: 75
Založený: 02.06.13
|
lobo6 napsal:
V tom má Mitas mezeru nenapíše polopaticky jak gumu foukat, vylisuje si na pneu 230kPa COLD tak to tam každý navalí a co za huštění předepisuje výrobce jeho střepu mu je šumák a jde rovnou závodit na asfalt
O E07 to platí také zrovna jeden teď brečí na motorkářích.
Jestli chce někdo závodit na silnici a mít drsnej offroad look ať obuje TKC a má klid.
a jak bys to chtěl napsat polopaticky?
Ostatní značky snad píšou na pneumatice,na kolik se mají foukat?Já myslím,že ne...a víš proč ne?když je jedna pneu určená pro velký množství motorek a každá váží jinak a pneu se na ni fouká jinak,tak kam by to asi napsali?Že bys měl v pneumatice roli haj.zlpapíru a na něm všechno vypsáno?
Já myslím,že používání motorovýho vozidla vyžaduje určitý psychologický minimum a spousta lidí to evidentně nesplňuje.
Kam nejedeš na motorce,tam jakobys nebyl |
|
|
|
Cidas |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 19-07-2015 09:09
|
Člen
Příspěvek: 235
Založený: 15.05.11
|
lobo6: A TKC blbým užíváním zhuntuješ uplně stejně. Vlastní zkušenost.
"Míra dálky je toulka..." |
|
|
|
lobo6 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 19-07-2015 09:33
|
Člen
Příspěvek: 210
Založený: 30.08.10
|
Cidas napsal:
lobo6: A TKC blbým užíváním zhuntuješ uplně stejně. Vlastní zkušenost.
TKCčka nejezdím ale ještě jsem ji popraskanou neviděl, že ji silniční závodník na dálnici utaví že pak má na blocích otřep to jo. |
|
|
|
PESY |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 19-07-2015 09:51
|
Člen
Příspěvek: 75
Založený: 02.06.13
|
Cidas napsal:
lobo6: A TKC blbým užíváním zhuntuješ uplně stejně. Vlastní zkušenost.
Přesně...blbým používáním zhuntuješ všechno i tourancku na silnici.Pneu,která normálně vydrží přes 10tis km(leckomu i přes 20),měla lehce pod 2 atm. (což je podle spousty lidí tady ještě v normě ) a po cca tisíci km byla sjetá.
A bylo to jenom důvěřivostí majitele,že když jede z pneuservisu,tak přece nemusí kontrolovat tlak v pneu...
A jak píše lobo6...je to nejlevnější tuning,ale když je někomu zatěžko se i ohnout a zkontrolovat hladinu oleje,tak co potom chcete?...aby dofukoval pneu? ...a sám
Kam nejedeš na motorce,tam jakobys nebyl |
|
|
|
lobo6 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 19-07-2015 13:49
|
Člen
Příspěvek: 210
Založený: 30.08.10
|
Joe napsal:
barney napsal:
Těch 230 kPa na pneu je maximální hustící tlak (za studena).
To je max. dosedací tlak při nahozeni na patku. Jinak ta pneumatika je přehřátá.
Uvítal bych oficiální vyjádření výrobce.Protože značky na bočnici mají udávat maximální tlak za studena jak píše Barney, což je poněkud zavádějící když je to v rozporu co udává Mitas v technickém listě u některých rozměrů.
Schválně jsem prolezl garáž a na všech pneumatikách Mitas jak E,C,EF je stejný štítek 230 kPa COLD a světe div se v katalogovém listě je u E-09 150/70 uveden max tlak 2,8 Bar
V rámci zefektivnění výroby je vyroben jen jeden štítek do formy a zákazník si má správné informace vyhledat na netu?
Osobně nemám s kvalitou Mitasek žádný problém, když je zničím vím že je to téměř vždy kombinace chyby v pravém zápěstí a lenosti dofoukat, ale držet se při huštění informacemi na štítku na bočnici, nepoužívat hlavu a nemrknout do manualu od motocyklu a do technického listu pneu, přidal bych se asi zanedlouho k nespokojeným zákazníkům. Přes všechny tyto informace stejně není zaručena životnost protože jak je známo "některé věci se stávají jen některým lidem" a ti potom brečí na forech a nejsmutnější je že "informovaní" experti radí ať reklamují.
Ať se nejdřív každý chytne za rypák a potichu hledá chybu nejdříve u sebe než začne kolem sebe kopat.
A abych neuvedl někoho v omyl hustím podle podmínek provozu a ne jen podle manuálů, ono je těžko radit každému vyhovuje něco jiného, každý má jiné přibližovadlo a o rozdílném stavu podvozku by se dal sepsat román o třech dějstvích. |
|
|
|
PESY |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 19-07-2015 15:30
|
Člen
Příspěvek: 75
Založený: 02.06.13
|
a že jsem tak smělej...k čemu ti ta oficiální informace bude?
Jak tlak potřebnej k nahození na patku,tak max.tlak za studena,ti nejsou k ničemu,protože z hlediska provozu se používá úplně jinej tlak,kterej s uvedenýma nemá NIC společnýho.
Naopak tlak uvedený v manuálu je tlak,kterej spočítali výrobci,jako nutnej ke správnému a bezpečnému provozu vozidla.To,co komu "vyhovuje" je úplně buřt.Když ti bude vyhovovat na 300kg motorce tlak 1,5 atm.,tak si ho tam dáš a po pár km budeš brečet,cos to nazul za šmejdy?...proto se udává tlak pro MOTOCYKL A NE PRO PNEUMATIKU!!! a proto to udává výrobce motocyklu a ne pneumatik....pochopitelně A kde jinde bys takovou informaci o motocyklu chtěl hledat,než v originál manuálu?...u Mitasu?
Kam nejedeš na motorce,tam jakobys nebyl |
|
|
|
lobo6 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 19-07-2015 16:42
|
Člen
Příspěvek: 210
Založený: 30.08.10
|
Nevím jestli jsem to dost srozumitelně napsal nebo máš jen delší dráty, jde mi o to že se liší údaje na patce a v technickém listu dané pneumatiky tečka.
Ten bláboll že to je tlak při nahození na patku nekomentuji. |
|
|
|
Barney |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 19-07-2015 18:03
|
Člen
Příspěvek: 1102
Založený: 02.05.10
|
Není to jedno? Důležité pro tebe je, jaký tlak uvádí výrobce tvojí motorky v manuálu.
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“
DR 350 S |
|
|
|
Cidas |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 19-07-2015 21:12
|
Člen
Příspěvek: 235
Založený: 15.05.11
|
Popravdě jsem trochu zmaten příspěvkem Joa "Mitasáka"... Má to být tlak kdy pneu při nazouvání naskočí do patky? Pokud ano, tak ať mi v Mitasu vysvětlí proč zadní e09 dakar 140/80/17 naskočila někdy při 4atm a Romtomovi snad dokonce v 6atm... Technici si udělali bezpečnostní odstup asi deset metrů než to naskočilo... Jinak abych se vrátil k původnímu tématu... e09 Dakar má obrovskou výhodu, že když ji píchneš, jde na ni ještě chvíli jet... naopak obrovská nevýhoda je, že ty poslední kusy se nedají v jednom člověku odšlápnout, no i ve dvou a víc lidech to bude dřina. Opravu zadní e09 dakar v polních podmínkách si neumím už vůbec představit...
"Míra dálky je toulka..." |
|
|