Dobrý den všem přeji.
Na svého Tigra plánuji pár úprav a jednou z nich je 21' vepředu. Zajímal jsem se tedy jak toto ošetřit legislativně a být v pohodě kdykoliv s tím pojedu i kdyby mě zastavili pomahači, nebo bych musel na STK.
Vzhledem k ceně přestavby je tento posudek víceméně zanedbatelná položka. Přikládám tedy odpověď od DEKRY, na kterou jsem se s touto otázkou obrátil.
Věřím, že to tady někomu pomůže a v inzerci již brzo uvidíme více cendur, které budou terénu vyhovovat více, než jako když vyjedou z fabriky. Dobrý den,
změna je možná za těchto podmínek:
- doložit nějaký posudek, nejlépe od německého TÜV na nově montovaný ráfek na předním kole (jedná se hlavně o jeho únosnost)
- pokud je signál k rychloměru brán od předního kola, budeme muset ověřit zkouškou přesnost rychloměru
- použitá pneumatika na předním kole musí svým indexem únosnosti a rychlosti splňovat podmínky pro daný motocykl
- bude se měnit výška motocyklu - změna údaje do TP
Cena komplet za posouzení vč. zkoušky rychloměru cca 4 000,- vč DPH
Já myslim že každá úprava motorky je zajímavý čin a to ze dvou důvodů:
1) Tak tudy ne pánové...(nová myšlenka se nepotvrdí)
2) Nevím že něco nejde a tak to udělám (stará myšlenka se popře)
Bvízka se k bvízce naklání
Cena je překvapivě přijatelná.
Sám jsem podobnou přestavbu dělal u bejvalýho stroje - Cagiva Elefant 750 - bumážku jsem teda ani nezkoušel vyřizovat, ale v praxi to mělo obrovskej význam i beze změny podvozku.
Dělal jsem to nízkorozpočtově, ráfek (už ani nevím jakej) koupenej za litr na netu a pak výroba drátů a přepletení na původní střed (tuším nějak do dvojky)
Jednak samozřejmě lepší vlastnosti v rozbitým terénu, ale hlavně podstatně lepší výběr předních gum do terénu.
Pochopitelně to má význam jen pro člověka kterej jezdí náročnější věci než suchou polňačku.
Čau, Tom