Název novinky: CENDURO :: Garmin Zumo 550 nebo 660?

Přidal robert_zl dne 03-01-2012 11:46
#1

Poradí mi někdo z vás, kterou z nich si koupit?
Potřebuju, aby navigovala, mluvila do helmy a šlo přes ni telefonovat.
Navigovat chi jak po silnici, tak možná někdy i po loukách, takže asi budu potřebovat i nějaké ty topo mapy nebo co to je....

Nemůžu se rozhodnout mezi těmito dvěma modely. Hlavní roli hraje i to, že 550 koupím starší za dobrou cenu a pokud by stačila, nemusím nutně mít to nejlepší. Jde mi hlavně o možnost aktualizací map - u starších navigací (do auta) nové mapy se už nestíhají vykreslovat.
Tak aby mi to Zumo 550 eventuálně chvíli vydrželo....

Přidal Thymallus dne 03-01-2012 12:00
#2

Těžko se rozhodnout - aby nakonec ta nižší cena nebyla nakonec dražší, jak furt na GSfóru a motorkářích čtu, jak ty 550 odcházejí do křemíkového nebe...

Přidal Desmo dne 03-01-2012 13:40
#3

na 550 zapomeň ta neumí navigovat po polních cestách ... resp ti při navigaci zakreje veškerý okolí

tady http://www.motork...oto3238126 to máš vysvětlený :-))

Upravil Desmo dne 03-01-2012 13:42

Přidal Marek_T dne 03-01-2012 15:39
#4

Riešim tú istú otázku, ale rozhodnúť sa fakt neviem *hmm*

660-ka je predsa len novšia s rôznymi vychytávkami...

550-ka je ale robustnejšia a pre bežného užívateľa absolútne postačujúca.
Na moje potreby bude asi stačiť ......
A hlavne - dá sa skoro nová zohnať za cca tretinovú cenu...

Upravil Marek_T dne 03-01-2012 15:39

Přidal 3X dne 03-01-2012 15:45
#5

Desmo napsal:
na 550 zapomeň ta neumí navigovat po polních cestách ... resp ti při navigaci zakreje veškerý okolí

tady http://www.motork...oto3238126 to máš vysvětlený :-))


s tím nemám u 550 problém. Je to otázka routovatelných cest v mapách. V terénu jezdím dost a když máš nahrané podrobné mapy, tak jedeš bez navigování z A do B.

550 je bytelnější a 660 určitě softwarově lepší a má větší display. S mapami není problém do žádné z nich. Je jich na trhu nepřeberné množství. Pokud se budeš dívat po Zumu 550, dej si pozor na napájecí konektor, protože pokud je zoxidovaný, často dojde k vypálení pinu a je to neopravitelné.

Mrkni se tady http://www.tourat...n_gps.html , kde Tomáš popisuje jednotlivé navigace od Garminu

doporučení je těžké. Otázkou je, co od navigace (jaké funkce) očekáváš a kolik chceš investovat do navi a vybavení?

Upravil 3X dne 03-01-2012 15:46

Přidal robert_zl dne 03-01-2012 15:52
#6

No očekávám, že mě bude navigovat :-)
Hlavně řeším to, že jsem někde četl, že 550 už je stará a nestíhá ty nové mapy. Je sice za poloviční cenu, ale pokud tam nemají fungovat nové mapy, je to k ničemu.
No a chtěl bych taky nějaké mapy polních cest nebo něco trochu offroad, ne jenom asfaltové silnice, ale tomu moc nerozumím, nevím jaké mapy shánět.
Jinak předpokládám, že standardní funkce jako Bluetooth a telefon umí obě navigace.

Přidal 3X dne 03-01-2012 16:07
#7

jaké mapy tam nefungují? i poslední city navigator s 43 zeměmi funguje. Pro offroad potřebuješ nejlépe TOPO mapy, ty jsou k dispozici z mnoha zemí taky. Bluetooth a telefon bez problémů. Jen je to mono (ale ve dvou sluchátkách). Neumí stereo.

Upravil 3X dne 03-01-2012 16:08

Přidal jencekgs dne 03-01-2012 17:27
#8

Moje navigace se mnou nemluví a nikdo se mi nedovolá když nejsem na motorce, natož tak když letím jak šnek přírodou a kochám se. Jsem za to moc rád že nemám v helmě žádné hlasy. Většinou mě už tak bolí hlava z mého zpěvu:D:D

Přidal Meli dne 03-01-2012 17:42
#9

550 při navigování vše zežlutí (u turistické mapy kde jsou stezky vrstevnice a el. vedení apod. - je to pak dost chaos)
550 rychleji vykresluje mapu při prohlížení mapy (nechápu jak to)
550 je nepříjemně buclatá, takže dát ji do kapsy nebo tak nějak je pitomý..
550 nezobrazuje symbol co se stane za ty metry co píše - to považuju jako nejhorší vlastnost!!!
660 umí řazení do jzdních pruhů (výborná věc)
660 umí fotonáhledy (nic důležitého)
660 umí 3D budovy (jen taková blbina)
660 umí nahrát a v mapě zobrazit offroad trasy
660 má nastavení "hodně mapy" = mapa je přes celou obrazovku a tlačítka průhledný
660 umožňuje vybrat si co bude na jednotlivých zobrazovaných polích (výška, rychlost, vzdálenost k cíli)
A je toho ještě moc...

Takže asi tak - když budeš mít 550 anepoznáš 660, tak s ní budeš fungovat a možná ti nic moc nebude scházet...
ale jak poznáš 660, tak nebudeš chtět jinak...

Narovinu - pokud nemáš na 660 tak raději než zumo 550 bych mrknul na Zumo 220 nebo Nuvi 550 - ty už maj mnohem modernější funkce...

Upravil Meli dne 03-01-2012 17:43

Přidal 3X dne 03-01-2012 21:12
#10

Meli napsal:
550 při navigování vše zežlutí (u turistické mapy kde jsou stezky vrstevnice a el. vedení apod. - je to pak dost chaos)


to je problém konkrétní mapy, dělá to TOPO Czech 3 PRO. TOPO Czech 2 Pro je OK.

Jak jsem psal, 660 je rozhodně daleko modernější.

Přidal barvajs dne 03-01-2012 21:35
#11

To není problém map, to je vlastnost 550-ky.Dělá to s každou mapou. A bohužel i při navigaci "na šipku"

Přidal 3X dne 04-01-2012 09:05
#12

Barvajs napsal:
To není problém map, to je vlastnost 550-ky.Dělá to s každou mapou. A bohužel i při navigaci "na šipku"


tak to tam mám asi jiný firmware, protože tento problém nemám :D. Dělalo to jen při aktualizaci na TOPO 3 CZ PRO, tak jsem se vrátil k 2 a je to OK. U jiných map to funguje skvěle.

Přidal Desmo dne 04-01-2012 09:12
#13

3X>

je možné, že máš starý firmware :-))

Přidal 3X dne 04-01-2012 09:46
#14

mám firmware upravený TT, jede mi všechno, tak nemám potřebu něco měnit ;)

Přidal robert_zl dne 04-01-2012 11:31
#15

Takže podle toho co píšete:

- Zumo 550 stačí a není s tím problém (jen je mono)
- Zumo 660 je lepší volba v případě, že na to mám peníze, neudělám chybu

OK.
Zumo 220 nechci, nejde k ní připojit telefon.

No, ani to nebylo složité :-) Díky všem za rady.

Přidal jencekgs dne 04-01-2012 12:11
#16

Roberto, a co bude dělat za jízdy Magda když budeš mít Navi??? Nebude se moc nudit??

Přidal robert_zl dne 04-01-2012 12:21
#17

No to právě řešíme, protože navigovat má ona :-) Tak jsem jí slíbil, že tu navigaci budem zapínat jenom když se ztratíme ( to se samozřejmě nemůže stát! ) anebo spíš když se bude chtít kochat a ne pořád hledět do mapy. No a taky třeba v dešti, kdy je mapa nepoužitelná.
No a taky někdy třeba pojedu někam sám a já jsem dost často bez navigace nepoužitelný, protože se nechám unést a pak zapomenu na cedule a někdy i dopravní značky :)

Přidal robert_zl dne 04-01-2012 12:23
#18

A jak jsem zjistil, tak výběr navigace není tak jednoduchý - když už jakože mám model, vůbec nevím, jaké mapy si do něj mám koupit. Píšou něco o lifetime aktualizaci, jakémsi Topo, Mapy Evropy....
Umí mi někdo vysvětli ty pojmy? Co by měla navigace obsahovat, aby byla použitelná jak na silinici, tak i pro nějaký offroad a aby se mapy daly bezproblémově aktualizovat?

Přidal zdenek1 dne 04-01-2012 12:57
#19

Taky jsem byl z toho jelen,ale koupil jsem za 2000,- MIO kolega mi do nějnahrál IGO 8 a jezdím s ní všude možně a jsem spokojen. Akorát jsem si na to udělal z průhledného plexiskla takový kryt (vypadá to jako obal s klasické kazety) proti dešti který na ni jak začne pršet z hora jen nasadím a v pohodě jedu dál. Jasně že to nemá asi na origoš Garmin,ale funguje.....

Přidal 3X dne 04-01-2012 15:25
#20

robert_zl napsal:
A jak jsem zjistil, tak výběr navigace není tak jednoduchý - když už jakože mám model, vůbec nevím, jaké mapy si do něj mám koupit. Píšou něco o lifetime aktualizaci, jakémsi Topo, Mapy Evropy....
Umí mi někdo vysvětli ty pojmy? Co by měla navigace obsahovat, aby byla použitelná jak na silinici, tak i pro nějaký offroad a aby se mapy daly bezproblémově aktualizovat?


přečti si tady http://www.tourat..._a_sw.html

jen ve zkratce:
pro silniční síť v Evropě je vhodný City Navigator (CN), lifetime znamená doživotní možnost stahování aktualizací daných map (za jednorázový poplatek). U CN to je 4x ročně. Získáš tím třeba i rozšíření o další přidávané země do CN, atd.
Pro jízdu v terénu jsou zase lepší TOPOgrafické mapy, které jsou podrobnější a mají hodně detailů a orientačních bodů. Jinak každá aktualizace něco stojí.

Přidal Meli dne 04-01-2012 21:02
#21

220 sice neumí připojit talefon (blatouch to má ale jen na připojení head setu pro možnost poslouchání hlasových údajů v helmě)

Na druhou stranu 550 sice má blatouch i na propojení telefonu, ale zase nemá mikrofon na těle a reprák má jen v auto držáku.
to znamená, že v autě bys to jako handsfree využil jen s blatouch příjmačem na uchu a nebo s kabelovym externim mikrofonem (možno dokoupit)

Naproti tomu 660 má na sobě mikrofon i reprák a tak může fungovat jako handsfree v autě prostě - okamžitě.

To netvrdim abych upřednostnil tu nebo onu - to je prostě fakt. Já měl k 550 na motorce kabelovej head set a tak mne prudilo připojování a odpojování kablů, že jsem to přestal používat. Naopak v autě (ve kterym nemám handsfree) to na delších trasách docela používám.

Přidal Meli dne 04-01-2012 22:38
#22

A ještě jedna věc - 550 neumí ukázat předepsanou rychlost - to 660 nejen že umí, ale ještě když jedeš víc, tak aktuální rychlost "zčervená"

Přidal Meli dne 04-01-2012 22:50
#23

Ještě si porovnej jaké info ti která podá (u 660 jdou pole měnit - takže já mam aktuální rychlost u předepsané)

Zumo 660
'http://www.tramsoft.ch/gps/screenshots/garmin/zumo660/garmin_zumo660_navigationsanweisung_en.jpg'

Zumo 550
'http://meli.cz/jine/scr3.jpg'

a pak bych ještě dodal, že 550 při jízdě zobrazuje "skokově" - zatimco všechny ostatní plynule...

Upravil Meli dne 04-01-2012 22:56

Přidal Thymallus dne 05-01-2012 06:46
#24

Podle mne ta předepsaná rychlost záleží na mapovém podkladu - třeba mapa evropy toto umožňuje, ale atlas czech nee...

Přidal tobig dne 05-01-2012 06:47
#25

2Meli: ty tu 550 nemáš vysloveně rád.... ;-)

a podáváš neúplné a nesprávné informace... třeba píšeš, že 550 neumí ukázat předepsanou rychlost (viz. druhý obrázek v předchozím příspěvku) a neupozorní tě při její překročení... což je lež.... páč vona to umí... a dokonce docela hnusným způsobem B)

Přidal 3X dne 05-01-2012 08:24
#26

2 Meli: o skokovém zobrazování taky nevím :D

Přidal 3X dne 05-01-2012 08:27
#27

Meli napsal:
Ještě si porovnej jaké info ti která podá (u 660 jdou pole měnit - takže já mam aktuální rychlost u předepsané)

Zumo 660
'http://www.tramsoft.ch/gps/screenshots/garmin/zumo660/garmin_zumo660_navigationsanweisung_en.jpg'

Zumo 550
'http://meli.cz/jine/scr3.jpg'

a pak bych ještě dodal, že 550 při jízdě zobrazuje "skokově" - zatimco všechny ostatní plynule...


a ještě napiš, při jakém rozlišení mapy jsou jednotlivé obrázky z 660 a 550? protože i ten u 660 je při rozlišení tak 5x horším *pray*

Přidal robert_zl dne 05-01-2012 08:29
#28



přečti si tady http://www.tourat..._a_sw.html

jen ve zkratce:
pro silniční síť v Evropě je vhodný City Navigator (CN), lifetime znamená doživotní možnost stahování aktualizací daných map (za jednorázový poplatek). U CN to je 4x ročně. Získáš tím třeba i rozšíření o další přidávané země do CN, atd.
Pro jízdu v terénu jsou zase lepší TOPOgrafické mapy, které jsou podrobnější a mají hodně detailů a orientačních bodů. Jinak každá aktualizace něco stojí.


Jo, četl jsem, ale nějak jsem v tom měl zmatek, co je to CN a tak. Takže potřebuju v podstatě 2 mapy:

- City Navigator
- TOPO

Pro CN se dá koupit lifetime aktualizace, TOPO se aktualizuje různě a za peníze.

Snad jsem to pochopil :)

Přidal 3X dne 05-01-2012 08:29
#29

...a je mi jedno, co si Robert vybere, ale jak píše Tobig, aspoň nezkresluj údaje

Přidal robert_zl dne 05-01-2012 08:31
#30



a pak bych ještě dodal, že 550 při jízdě zobrazuje "skokově" - zatimco všechny ostatní plynule...


Skokově? To snad ne.... To už by bylo dost děsivé :)

Přidal 3X dne 05-01-2012 08:35
#31

robert_zl napsal:

Jo, četl jsem, ale nějak jsem v tom měl zmatek, co je to CN a tak. Takže potřebuju v podstatě 2 mapy:

- City Navigator
- TOPO

Pro CN se dá koupit lifetime aktualizace, TOPO se aktualizuje různě a za peníze.

Snad jsem to pochopil :)


CN Evropy = City Navigator Evropy
TOPO je pro každou zemi zvlášť a ani pro všechny státy neexistuje. Já nejvíce využívám TOPO CZ a když jedu někam, kde chci jezdit v terénu (Rumunsko, Ukrajina, Albánie, ...), obstarám si patřičnou mapu

Přidal 3X dne 05-01-2012 08:36
#32

robert_zl napsal:


a pak bych ještě dodal, že 550 při jízdě zobrazuje "skokově" - zatimco všechny ostatní plynule...


Skokově? To snad ne.... To už by bylo dost děsivé :)


to je blbost

Přidal robert_zl dne 05-01-2012 08:41
#33

3X napsal:
robert_zl napsal:


a pak bych ještě dodal, že 550 při jízdě zobrazuje "skokově" - zatimco všechny ostatní plynule...


Skokově? To snad ne.... To už by bylo dost děsivé :)


to je blbost


Si myslím :-)

Přidal Meli dne 05-01-2012 10:13
#34

ZUMO 550 jsem měl od ledna 2007 do loňského léta. Vim jak funguje. Navigace jsou mé hobby...

Vim že v prvních firwarech mapa při navigování (nezežloutla) ale to byly uplně první verze, všechny další už to dělaj bez ohledu na typ mapy.

To že zobrazení rychlosti podporuje jen mapa City Navogator samořejmě vím

Tobig- u tebe mám omluvu a panáka (panák stačí) *tup* - pleteš si nahrané radary a rychlostní limity v mapě - kdo nevěří, mrkněte se na popis na stránkách garmin http://www.garmin...o-550.html -píší: Zobrazení rychlostních limitů: Ne

Skokové zobrazení sem u Zuma 550 prostě měl... možná jste jen zvyklí a nezažili jste nic jiného

náhodné video na internetu (najděte si čas 1:10) - 2D pohled
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FwE22NenCO8&feature=related[/youtube]

Dále o tom píší v tomto testu (když mně se nevěří): http://www.yourna...other.html
And then we get to the thing we dislike the most about this device: the jerkiness of the display. Just like it’s bigger brother the Nüvi 660, the zūmo ’s display is not smooth and fluent when driving.

- a jak píšou, tohle video to u NUVI dokazuje - hned na začátku - pěkně ve 3D pohledu [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QhLbyHaWeR4&feature=related[/youtube]

- Já dodávám, že tahle věc je o zvyku a vadila mi asi ze všeho nejméně. horší je absence sybmolu odbočky a pak je to zežloutnutí map kdy díky tomu přicházíš o přehled hlavních a veldejších odboček apod. (ale nejvíc to vadí u Topo mapy - i když kliknutím do mapy = přepne se pohled na prohlížení mapy shora - se barvy vrátí do origo - ale jen na to prohlížení mapy)

P.S.: zase je pravdou, že pohlížení mapy je na 550 mnohem rychlejší - vykresluje fakt rychle a mou 660ku dalece předčí. Když se mám prohrabávat topo mapou na motorce tak je to někdy s 660 peklo

Upravil Meli dne 05-01-2012 17:29

Přidal Meli dne 05-01-2012 10:37
#35

3X napsal:
a ještě napiš, při jakém rozlišení mapy jsou jednotlivé obrázky z 660 a 550? protože i ten u 660 je při rozlišení tak 5x horším *pray*


- nerozumim - já ty obrázky dal kvůli tomu aby bylo vidět že 550 neukazuje symbol akce která za těch 200 m přijde a jak je rozložení (ne rozlišení) všech info - o mapu mi nešlo a jsou to uplně náhodné obrázky...

Test 550http://navigovat....ch-1048508
Můj test 550 http://meli.cz/zu...

Co ale nevim - a to by měli říct aktuální majitelé - jestli pro adresu jako je např: Dolní Kotěhůlky 12 (která dříve v mapách nebyla a umožnila ji nalázt až nová mapová vrstva Adresy CR) umí zumo 550 "šáhnout" do mapy City navigator, která má poslední dobou adresy hodně podrobně a kvalitně zpracovaný. Například starší Nuvi 2XX toto neumí a to mi přijde docela škoda...

Upravil Meli dne 05-01-2012 10:38

Přidal Meli dne 05-01-2012 10:43
#36

Poslední rozdíl co mne napadá je, že 550 má snáz dostupný konektor USB a SD kartu - prostě odklopíš spodní kryt.

U 660 je nutné sundat kryt baterie (pro USB) a navíc baterii vyndat (pro microSD)


P.S.: Taky mi je jedno co vybere, jen se snažim poskytenout co nejvíc informací - když já kupoval první navi tak byla jen shoda náhod že jsem neskončil u MDA. Tuhle diskusi a všechny info co z ní vzejdou bych rád použil na nový "porovnávací testík" na můu web, takže sem prostě víc aktivní než normálně *tup*

Rád bych aby to tak bylo chápáno... nechci se dohadovat ale pravdu říct musim *tup*

Upravil Meli dne 05-01-2012 10:51

Přidal 3X dne 05-01-2012 11:32
#37

Meli napsal:
3X napsal:
a ještě napiš, při jakém rozlišení mapy jsou jednotlivé obrázky z 660 a 550? protože i ten u 660 je při rozlišení tak 5x horším *pray*


- nerozumim - já ty obrázky dal kvůli tomu aby bylo vidět že 550 neukazuje symbol akce která za těch 200 m přijde a jak je rozložení (ne rozlišení) všech info - o mapu mi nešlo a jsou to uplně náhodné obrázky...


to souhlasím, na obrazovce chybí řazení do pruhů nebo symbol směru odbočení. 550 to má na další straně a pokud to potřebuješ graficky, musíš to přepnout. Zvuková navigace ti řekne, kam odbočit.

Přidal Meli dne 18-01-2012 20:34
#38

tak jsem to nějak zkompletoval... koho to zajímá, porovnání obou navigací sepsané hýr:http://meli.cz/zu...

Dodávám, že obě jsou super a kamarádovi jsem 550- ku doporučil, i přes to, že pro mne je vítěz 660. záleží vždy na úhlu pohledu a konkrétní situaci že....

P.S.: nedluží mi tady někdo toho panáka? ;)

Přidal 3X dne 19-01-2012 08:27
#39

Meli napsal:
tak jsem to nějak zkompletoval... koho to zajímá, porovnání obou navigací sepsané hýr:http://meli.cz/zu...

Dodávám, že obě jsou super a kamarádovi jsem 550- ku doporučil, i přes to, že pro mne je vítěz 660. záleží vždy na úhlu pohledu a konkrétní situaci že....

P.S.: nedluží mi tady někdo toho panáka? ;)


pěkně subjektivně hodnocená 660 :D:D

Přidal robert_zl dne 19-01-2012 09:36
#40

Pěkná stránka - v podstatě mi potvrdila moje rozhodnutí koupit 660.
Teď už se jen naučit vytahovat ty peněženky z cizích kapes v MHD :)

Přidal Meli dne 19-01-2012 15:14
#41

3X> Určitě to subjektivní je, jinak to ani neumim - stejně jako mé porovnávání V-Smrk vs PřesAlp vs. litrovej V-Smrk - ale důležité je, když má člověk to o čem je přesvědčenej že je (pro něj) lepší ;-)

Stejně tak se dá porovnávat garmin vs. tom-tom a vzhledem k zaujatosti ač přiznám pár plus bodů tom-tomu, vítězem je pro mne garmin...

Přidal stepan dne 21-01-2012 13:06
#42

Meli napsal:
220 sice neumí připojit talefon (blatouch to má ale jen na připojení head setu pro možnost poslouchání hlasových údajů v helmě)

Na druhou stranu 550 sice má blatouch i na propojení telefonu, ale zase nemá mikrofon na těle a reprák má jen v auto držáku.
to znamená, že v autě bys to jako handsfree využil jen s blatouch příjmačem na uchu a nebo s kabelovym externim mikrofonem (možno dokoupit)

Naproti tomu 660 má na sobě mikrofon i reprák a tak může fungovat jako handsfree v autě prostě - okamžitě.

To netvrdim abych upřednostnil tu nebo onu - to je prostě fakt. Já měl k 550 na motorce kabelovej head set a tak mne prudilo připojování a odpojování kablů, že jsem to přestal používat. Naopak v autě (ve kterym nemám handsfree) to na delších trasách docela používám.


Meli: jen to trochu upresnim... 550 jsem mel, nez jsem ji vymenil za 660, ktera je pro mne ve vsech ohledech lepsi, hlavne offroad trasy, moznost navigace po trase od zacatku i od konce a to, co ukazuje na displeji ( odbocky a razeni do pruhu je neustale videt a moznost volby udaju s tim, ze navi umi ukazovat daleko vice udaju, nez 550 ).
Nema sice mikrofon, ani reprak na tele, ale oboji je na drzaku pro auto, pouye musi byt navi v drzaku a drzak napajenej ze zasuvky. Pak lze bez problemu pouzivat handsfree. Zadnej externi mikrofon jsem nepotreboval.

Upravil stepan dne 21-01-2012 13:21

Přidal stepan dne 21-01-2012 13:10
#43

3X napsal:
2 Meli: o skokovém zobrazování taky nevím :D


V tomhle.ma Meli pravdu, 550 skutecne zobrazuje pohyb pri jizde skokove. Nebylo to ale.zrovna, co by mi nejak vadilo.

Upravil stepan dne 21-01-2012 13:18

Přidal Meli dne 21-01-2012 18:09
#44

Děkuji za zastani. Na rovinu přiznávám ze o mikrofonu v autodrzaku jsem nemel tuseni...

Přidal tobig dne 22-01-2012 00:54
#45

2 Meli: nejen to, že máš u mně panáka... ale dokonce se Ti i omlouvám..... ;)

...měl jsem za to, že když 550 upozorňuje na překročení rychlosti, je to rychlostní limit.... a von to je jen radar.... *hmm*

Přidal Thymallus dne 22-01-2012 09:07
#46

však jsem psal, že ty rychlosti jsou součásti mapy - mám to tak na mobilu...

Přidal vlk dne 10-06-2013 08:02
#47

viac ako po roku to ozivim tuto temu:
Napiste mi kto mate skusenosti preco kupit / nekupit 550ku - v podstate je tu uz vela povedane (este si precitam Meliho recenziu a Tomasove TT porovnanie), ale zas presla nejaka doba a niekto mi moze pomoct s cennymi infoskami

Robert ZL - Ty si nakoniec co kupil?

.... dik kazdemu za duchaplne infosky *tup*

Přidal HonzaCBX dne 10-06-2013 21:46
#48

Ahoj, 660tku má kámoš, takže ji znám spíše z rychlíku, já mám 450, to je jako 550, ale bez bluetooth.

Takže 550 - zápory ve vztahu k 660:
- zobrazuje pozici skokově (píše se to tu), což je ve městě, kde je situace méně přehledná problém, ale žít se tím tak nějak dá
- při navigování vrstevnice v topomapě ČR žloutnou a mapa je pak nepřehledná
- divně pojaté návěstí typu "za 200 m odboč", ale nenapíše kam - taky s tím ale umím žít, ale je to fakt nepochopitelný a je to fakt mínus
- na SW je vidět, že je už zastaralý

Klady:
- přijde mi tak nějak lépe zpracovaná, ale to ber subjektivně
- zdá se mi rychlejší, ale opět to ber jako individuální zkušenost
- má ovládací tlačítka, takže ne vše se dělá přes displej - to tuším 660 nemá - takže se mi líp ovládá, např. snadný návrat na mapu ze kteréhokoliv menu stisknutím jednoho tlačítka (to mám moc rád)
- zdá se mi, že displej je svítivější

Někde jsem četl, že se u 550 hůř plánují trasy, ale to nepotvrzuji, plánování je v poho. 550tka je určitě velmi dobrá navi na motorku (i když někdo to může vidět jinak a já mu to brát nebudu) a ani nemám motivaci ji za 660 měnit. Mě ty nedostatky zase tak nevadí a tu rychlost vykreslování a pro mne lepší ovládání beru jako velký bonus. Navíc nejsem moc rozmazlenej :-) Ale pokud bych si kupoval novou, tak bych hodně váhal. Myslím, že skoro vše je v té Meliho recenzi. Kámoš taky váhal, radil se se mnou, protože do těch GPS tak nějak dělám, nakonec šel do 660 - vadí mu rychlost vykreslování mapy při zobrazení menších měřítek (ta je u té jeho fakt pekelná) a trochu topornější ovládání. Jinak je moc spokojenej. Argument je, že je to přeci jen novější model.

No, moc nového jsem ale nenapsal :-) Asi je fakt řečeno vše a já bych ty rozdíly neviděl až tak dramaticky - lidský mozek je flexibliní. Do cíle dovedou obě :-) Nevím ani, jaký je cenový rozdíl ...

Upravil HonzaCBX dne 10-06-2013 21:49

Přidal vlk dne 10-06-2013 22:31
#49

HonzaCBX - dakujem *tup*
ak to dopadne zajtra idem jednu 550ku pozriet z druhej ruky, zial predavajuceho nepoznam tak musim byt ofafrny a dat si majzla nex sa neokafrem, cena je velmi dobra (si myslim) = 6000 Kč
...mno uvidim v akom bude stave

Přidal Plukovnik dne 11-06-2013 00:08
#50

kujva v zimě jsem nabízel za rozunou cenu ...co to....že nic...tenkját....a teď sháníš jak VLK...kujvy.,,,,no neva.....

Přidal vlk dne 11-06-2013 07:19
#51

hmmm, mno vidis plukovniku *helpless*
v zime som asi driemal zimnym spankom, ked som nezaregistroval Tvoj prodej
prodaval si 550ku? (za kolik?)

Přidal Meli dne 11-06-2013 08:18
#52

Jeste jsem narazil na jeden podstatny rozdil u 660 vs 550 a to ten, ze 660 umí offroad trasy

respektive lze nahrát projetou stopu od nekoho, nebo tuto stopu vytvorit v mapsource a nahrát do navigace tuto v navigaci importovat jako off trasu - priradit ji barvu a ta se pak zobrazuje jako soucast mapy - rekneme jako treba barevna turisticka stezka - takze to po ni nenaviguje (slovne/symbolama) ale da se podle toho v pohode jet. To je vyhoda mimo routovatelné úseky map apod. já si takhle teď třeba chystám trasy na horskékolo - paráda - vidim kde jsem jeslti se nevzdaluju, (jen ta navigace je v kapse tak ji musim porád vyndavat ak ontrolovat - taková kráva na řidítkách kola by ale vypadala hrozně tak to neřešim :-D

Přidal stepan dne 11-06-2013 10:19
#53

vlk napsal:
HonzaCBX - dakujem *tup*
ak to dopadne zajtra idem jednu 550ku pozriet z druhej ruky, zial predavajuceho nepoznam tak musim byt ofafrny a dat si majzla nex sa neokafrem, cena je velmi dobra (si myslim) = 6000 Kč
...mno uvidim v akom bude stave


Vlku, já taky přešel z 550 na 660ku.
Jenom zdůrazním, co mi oproti 660ce na 550 nejvíce chybělo.

550 nemá náhled další odbočky, jenom info, za jak dlouho bude. Oproti tomu u 660 vidím všechno i do kterého pruhu se mám řadit, je to boží.

550 nemá možnost vypnutí automatického přiblížení měřítka mapy. Funguje to tak, že se mapa přiblíží před každou odbočkou a oddálí, když je další odbočka až za nějakou dobu. No jo, ale pak nastaly situace, že jsem přijel k místu, kde jsem si nebyl jistej, jestli mám prudce odbočit doprava nebo jet rovně. Navigace toto místo jako odbočku nehlásila, protože dle ní se nejednalo o odbočku, pokud jedeš pořád po hlavní silnici. Musel jsem si tedy šáhnout na navigaci a ručně si ji přiblížit, abych měl jistotu.

660ka tuto funkci umí vypnout. Aby to ale nebylo tak jednoduchý, má to i své ALE. Výchozí měříto je v tomto případě dost málo podrobné na městský provoz, tam si musím mapu ručně přiblížit. Toto platí, pokud používáš režim 2D, u režimu 3D tento problém nebude.

Pro jízdu po silnici byly tyto 2 funkce pro mne asi nejvíce omezující.

660ka má více údajů, které lze navíc nastavit na displeji a to zvlášť v režimu auto a zvlášť v režimu moto. Je to dost příjemný, ale nebylo to pro mne zásadní nedostatek.

Pro offroad je velká výhoda zobrazení prošlých tras na displeji. Neumí to sice po nich navigovat, ale zvolíš si barvu a pak vidíš na mapě zvýrazněnou čáru, kudy jel někdo před tebou a máš jistotu, že to je správná cesta.

V autě je výhoda, že navigaci má reprák i mikrofon na těle a né v držáku, jako 550. Pro zachování zvuku a handsfree tedy není potřeba mít držák napájený, což u 550ky je nutnost, jinak je navi bez zvuku a ani nemůžeš využít handsfree.

Možná toho bude víc, ale tohle je asi to hlavní, co mne teď napadlo.

Přidal vlk dne 11-06-2013 17:44
#54

meli and stepan - diky za Vase prispevky *tup*

evidujem co ste napisali a teda je mi jasne ze 660ka je festovnejsia a ma svoje vyhody voci 550ke
Ale k momentalnemu uvolneniu financii je moja volba jasna ze to moze byt len 550ka
a preto sa len rozhodujem ci je / nieje dobra kupa 550ky za 6000Kč
Ak to nevyda, kaslem na to a nadalej si vystacim s mapou a zdravym navigacnym zmyslom a orientaciou a klasikou - mapami v papierovej podobe