Název novinky: CENDURO :: Triumph Tiger 1200

Přidal frite dne 16-03-2012 16:05
#64

buboGS napsal:
Cena je napálená? Možná proti Sportardu...

Yamaha Tenere ABS 209 990 (8390 EUR)
BMW Sertao ABS + hefty 206 000 (8240 EUR) při kurzu 25 Kč/EUR

Myslím si, že Tenerka je úplně stejně rozpočtová motorka, jako Sertao...
O generaci modernějším motoru bych nehovořil - nejsem si jist, ale v Yamaze i Sportardu je 660 Minareli - motor (odhaduji) stejně starý jako Rotax. A i kdyby ne, Rotax prostě považuji za lepší (spotřeba, výkon, životnost)

A Sportard? - nechci zabíhat do detailů, ani komponenty Jawy neznám, ale pochybuji, že by byli schopni za výrazně nižší prodejní cenu než BMW nabízet kvalitnější komponenty, když nemají kupní sílu nakoupit je ve velkém, jako BMW, tudíž se nedostanou na stejnou nákupní cenu.

Ne, Sportard nepovažuji za plnohodnotnou konkurenci k BMW ani k Yamaze - resp.snad k ničemu, co je na trhu dostatečně prověřeno. Malosériová výroba = málo peněz na vývoj, málo výrobků pro objektivní porovnání kvality atd... Ne, Jawa (bohužel) ne...

A navíc - ten design je strašnej... To co leze z Jawy se nedá srovnat snad s ničím, co je na trhu. Obyčejný kluk musel ukázat Jawě, jak lze doma udělat pěknou motorku (mám na mysli 250 Californian). Když v Jawě přišli na to, že by to lidi mohlo zajímat, vytvořili 660 Califa - no to je opět designovej úlet...

Když dva dělají totéž, není to totéž.

EDIT: písmenka, zalomení


No, Tenerka zrovna rozpočtovka není, tuhle roli u Yamahy plní XT 660 R. A Minareli je opravdu o generaci mladší. Ona i Yamaha mohla dát Rotax do svých motorek, ale neudělala to. Stejně jako Aprilia do Pegasa, zvášt když Rotax využívala v předchzí generaci pegas. A co jsem tenhle motor(Minareli) jel na Pegasu (strada) tak je opravdu živý a stojí za to.
Souhlasím s tím že design Sportardu se moc nepovedl, ale vzhled je nakonec vždy jen osobní neměřitelná složka. Ono BMW taky nevyrábí žádné desigové klenoty, to ale nesnižuje kvalitu jeho motorek.
U sportadru (oproti Sertau) máš zase v základu drátěný kola (ráfky prý z německa), dva kotouče vpředu, třmeny od Bremba...myslím že to není žádná ošizená motka.
Rozhodně máš pravdu, že nákupní cena komponentů pro BMW musí být nižší než u Jawy. i motor musí být levnější - je starší a vyrobyl se už v desítkách - ne li stovkách tisíc kusů a cena jeho vývoje je tím pádem už dávno rozředěná. Věřím tomu že výrobní cena Sertaa je nižší než u Sportardu - i přestože se vyrábí snad jako poslední v Německu (800 už tuším v číně, když tak mě opravte). O to tristnější je pak jeho cena prodejní. Jediné zdůvodnění ceny je nakonec už jen onen modrobílý znáček na kapotách, což může být pro někoho rozhodující, a pro někoho naopak argument s nulovou hodnotou.