Název novinky: CENDURO :: Moto se sajdou

Přidal Lasky dne 04-11-2012 22:11
#76

To Luky1:

Tohle vcelku složitý. Záleží co konkrétně bys od toho čekal.Když vezmu nejlevnější variantu tzn.koupíš nějakou použitou sajdu Velorex za cca.25tis.a za nějakých 10-15 jí tam nějak za pomoci univerzálních dílů připojíš,podle toho co všechno si necháš udělat a co si uděláš sám a co na tý použitý sajdě bude třeba zrepasovat. Pak ti musí dát vyjádření výrobce,nebo dovozce.Což by zrovna u BMW ani Velorexu neměl bejt problém,pak na STK a na úřadě to zapíšou. Je to trochu zjednodušeně napsaný,každej úřad postupuje trochu jinak,ale zhruba asi takhle to je.Nejlépe je před samotnou stavbou navštívit úřad pod kterej spadáš a zeptat se co přesně budou chtít.
Ale.... tohle nepovažuju za motorku,nýbrž za sebevražednej nástroj. Jízdní vlastnosti takovýho spřežení budou katastrofální. Tohle se dá udělat u Jawy 350,nebo nějakýho čopra,na kterým si v poklidu brumláš krajinou.
Pokud bys opravdu chtěl pořádnou soupravu,což k BMW považuji za nutnost,tak bych doporučil obrátit se na firmu Car Servis Praha. Ti staví sajdy a slyšel jsem na ně jen samou chválu.Sám teď počítám s tím,že se na ně obrátím. Kamarád od nich má udělaný BMW R1100GS a je spokojenej. Myslím,že Batmani mají přední kyvnou vidlici taky od nich. (to je to XJčko co vidíš na fotce u prvního příspěvku týhle stránky). Taková stavba už není jen o nějakým přichycení sajdy na rám. Je potřeba udělat přední kyvnou vidlici.Teleskop na sajdě nefunguje moc doře. To je investice cca.30tis.Ale může to bejt i mnohem víc,záleží co všechno si tam navymejšlíš,jestli se bude měnit i kolo,nebo tam zůstane původní,jesti se ta kyvka vejde do původních brejlí,nebo se budou taky měnit.Taky si můžeš navymejšlet jen samotný tlumiče za 50tis. A samotná stavba sajdy to je docela věda aby to fungovalo dobře. Já zrovna minulej tejden dlouze rozmlouval s pánem z Car Servisu. Tak nějak z toho rozhovoru vyplynulo,že když si nebudu vymejšlet moc,přední vidle bude takovej nějakej běžnej standart a jako základ by se použila nějaká jetá Uralí sajda,tak ať počítám s cenou cca.100tis.kč. Když si začnu vymejšlet různý jiný vychytávky,tak není problém dostat se přes 150tis.kč.
Já usilovně přemýšlím jak to vymyslet,aby na sajdě bylo hnaný kolo,jelikož s tím opravdu chci jezdit i v terénu a to už právě začíná cenu pěkně zvyšovat. A to je u nás ještě relativně levný. V Německu a v Holandsku jsou firmy který se tímhle zabývají opravdu na vysoký úrovni,ale cena je pak brutální. Říkal mi jeden člověk,že si nechal stavět soupravu v Německu. Dodal jim motorku a oni mu jí vrátili s takovou tou širokou zastřešenou sajdou.Faktura 17tis.eur. To je na nás opravdu hodně.
Když se podíváš na Mobile.de kategorie Gespann (to je německej výraz pro sajdkáru) tak tam najdeš krásný soupravy,ale není problém tam vysolit 30tis.eur za ojetinu.
Třeba německá firma Mobec umí udělat náhon sajdy za pomoci Haldexu, dělají i jakejsi pohon,kterej nazývají Superdrive, to plní v podstatě funkci samosvornýho differáku,plus je tam terénní redukce a zpátečka,ale jenom ta přestavba stojí asi milion. To už je trošku mimo moje možnosti. Já to potřebuju vymyslet nějak mechanicky jako na Uralu,aby se to zapínalo jen v terénu.

Ale jak jsem psal výše.Pokud máš BMW,tak si myslím,že za cca.100tis.kč je možný k němu připojit dobrou sajdu a bude se to chovat na silnici dobře.