Přidal Filip dne 18-03-2011 05:50
#1
tady je strucne info z meho
testu Big Husky kufru.
Model:
Rok vyroby 12/2009
Dva bocni 33 litru (20 cm sirka) na Kawasaki KLR650
Dva bocni 40 litru (24 cm sirka) na V-strom 1000
Teren v prubehu testu:
60% sotolina, polnacky, pouste, vyhasla lava, bahno
40% asfaltky s dirama
Pocasi:
15% dest
85% sucho
Teploty:
od -10'C do +40'C
Vzdalenest/doba trvani:
3 mesice & 30.000 km
Celkove me kufry velmi pozitivne prekvapily. Steny kufru jsou dostatecne silne a celkova stavba je jednoduse a chytre udelana (svary + nyty). Nevim kolik toho vydrzi v pripade havarie ale predpokladam ze by se jen trochu odrely pripadne promackly. Nepodarilo se me s motorkou prasknout tak nevim. Kamosovy spadlo KLRo parkrat ze stojanu a kufry to vzdy krasne zachranily bez skrabancu a prasklin. Vzdy se jen prohnul kousek givi drzak kufru tak jsme to jen roztahly zpet.
Zamek fungoval bezvadne ale bylo by lepsi kdyby byl zamek na obou stranach a tim by se umoznilo viko kufru kompletne sundat. V nasem pripade mely kufry jeden zamek a jeden pant takze kdyz si clovek nalozil neco extra na zadni sedadlo a precnivalo to, tak byl pristup do kufru pomerne problemovy. Ale predpokladam ze to je jen maly "designovy" detail a urcite se to da na zakazku vyzadat od BigHusky.
Vodotesnost. Sada kufru na KLRu byla perfektne vodotesna bez problemu! Jeden kufr ze sady z vstroma bohuzel poustel vlhkost/vodu spodni predni hranou. Troufam jsi rict ze kufry jsou standardne 100% vodotesne a ja mel jen smulu s jednim kufrem. Kdybych nebyl na druhe strane planety tak verim ze by me Big Husky udelalo reklamaci a vymenili ho za funkcni kufr. V pripade ze mate nekdo jinou zkusenost s vodotesnosti, dejte nam vedet.
Jednu vec kterou bych urcite poradil je priplatit si za lakovani/komaxit. Nase kufry byly v zakladu hlinikove bez laku a hlinik strasne "spini" takze jsme museli veci balit do obalu/sacku aby se nespinily. Vy co pouzivate vnitrni tasky typu "kufro/vlozky" se nemate ceho bat ale ja z vlastni zkusenosti tasky dovnitr kufru nepouzivam protoze jsou neprakticke pro zpusob meho cestovani.
Taky me po par tisicich kilometrech na sotoline vypadlo par nytu a nez jsem stihnul v Argentine koupit nahradni tak me svar v mistech s vypadlymi nyty popraskal. Mozna bych navrhnul aby vyrobce pouzival robustnejsi velikost/delku nytu i za cenu toho ze budou trochu uvnitr vycnivat.
Take me pripadly 4 hlavni drzaky na viku trochu zbytecne a malo robustni. Z vlastni zkusenosti si myslim ze idealni, na misto 4 velkych drzaku a 4 malych drzaku v rozich vika, by byly jen 4 drzaky na stranach vika (tak jako je to na kufrech Trax od SW-Motech).
Velikost (vyskaXsirkaXdelka) je idealni. V porovnani s ostatnima znackama na trhu jsou BigHusky uzke a vysoke takze aerodynamicky odpor neni tak velky a motorka nevypada prilis siroce. Pokud je mate na enduru tak je to bez problemu. Pokud je date na silnicni motorku tak se vam muze stat ze budete casto "skrtat" v zatackach :)
Uchyceni kufru na drzak je klasickym staromodnim "touratech" zpusobem. Je to mene prakticke nez na "jednu sponu" (jako Trax, Hepco-Becker) ale zalezi co vam osobne vyhovuje lepe.
Vzhledem k cene kufru bych je urcite doporucil!!!
Osobni zkusenost mam pouze z kufry touratech, givi, trax, bmw, hepco-becker. V CR se daj myslim take koupit alu kufry milanek ale nemam s nema zkusenost.
Zhrnuti:
Uzasne kufry s jednoduchym praktickym designem, pomerne robustni konstrukci a relativne velmi peknym vzhledem za "vychodoevropskou" cenu.
Komunikace s Big Husky byla absolutne uzasna a ve vsem se snazili vyjit vstric. Vrele doporuciji!
=======
Filip
ps: v priloze je sada fotek pred/pri/po pouziti ...
ps2: pokud mate osobni zkusenost, at uz stejnou nebo jinou, pozitivni ci negativni, prosim pridejte ji.
Upravil Filip dne 18-03-2011 20:50