Název novinky: CENDURO :: Výměna brzdovky

Přidal Barney dne 13-12-2010 22:22
#1

Jakým způsobem doma měníte brzdovku?

Normálně lijete zvrchu a potom odvzdušníte, nebo "natlačíte" zespodu? Nebo snad máte jinou fintu? Poraďte mi. *tup*

Přidal Speed dne 13-12-2010 22:24
#2

Barney napsal:
Jakým způsobem doma měníte brzdovku?

Normálně lijete zvrchu a potom odvzdušníte, nebo "natlačíte" zespodu? Nebo snad máte jinou fintu? Poraďte mi. *tup*


jen doleju a zavru, nejak jsem to zatim neodvdusnoval, ani nevim jestli se to ma :-D

Přidal bystricke dne 13-12-2010 23:10
#3

Speed napsal:
Barney napsal:
Jakým způsobem doma měníte brzdovku?

Normálně lijete zvrchu a potom odvzdušníte, nebo "natlačíte" zespodu? Nebo snad máte jinou fintu? Poraďte mi. *tup*


jen doleju a zavru, nejak jsem to zatim neodvdusnoval, ani nevim jestli se to ma :-D
jestli máš na motorce kompresor a vzduchový brzdy,tak to neodvzdušňuj,je to práce na dlouho:D

Přidal Radek1150 dne 14-12-2010 07:07
#4

Ahoj.Jaký náte názor na potřebu měnit brzdovku.U aut jsem to nikdy neřešil a u motorky se mi do toho také moc nechce.:o

Přidal tobig dne 14-12-2010 07:21
#5

Barney: oddekluj nádobku, vycucni injk. stříkačkou starou brzdovku, nalij novou, u brzdiče malinko povol vhodný šroubek a za současného dolévání brzd.kap. pomalu pumpuj dokud nepoteče nová brzdovka.. pozor při event.dotahování průtokového šroubku - jde lehce ukroutit..... ;)

bystřické: barney má MZ, tudiž postup pro BMW s kompresorem, abs, esp a asr je mu nanic.... *hilarious*

Přidal tobig dne 14-12-2010 07:25
#6

Radek1150 napsal:
Ahoj.Jaký náte názor na potřebu měnit brzdovku.U aut jsem to nikdy neřešil a u motorky se mi do toho také moc nechce.:o


nevím, měním brzd. co dva roky - práce s cígem a kafem na 20minut... ;)

Přidal PetrAT dne 14-12-2010 07:55
#7

Barney napsal:
Jakým způsobem doma měníte brzdovku?
Normálně lijete zvrchu a potom odvzdušníte, nebo "natlačíte" zespodu? Nebo snad máte jinou fintu? Poraďte mi. *tup*

Oba způsoby jsou možné
Měním každé 2 roky
A samozřejmě odvzdušňuju !!

Přidal Flash dne 14-12-2010 08:14
#8

tobig napsal:
Barney: oddekluj nádobku, vycucni injk. stříkačkou starou brzdovku, nalij novou, u brzdiče malinko povol vhodný šroubek a za současného dolévání brzd.kap. pomalu pumpuj dokud nepoteče nová brzdovka.. pozor při event.dotahování průtokového šroubku - jde lehce ukroutit..... ;)


přesně takto by měl být teoreticky správnej postup (takto to měním i já tak musí *lol*)

Přidal Barney dne 14-12-2010 08:55
#9

tobig napsal:
Barney: oddekluj nádobku, vycucni injk. stříkačkou starou brzdovku, nalij novou, u brzdiče malinko povol vhodný šroubek a za současného dolévání brzd.kap. pomalu pumpuj dokud nepoteče nová brzdovka.. pozor při event.dotahování průtokového šroubku - jde lehce ukroutit..... ;)

Takhle ale budu muset pak odvzdušňovat ne? Né že bych to nezvládl, ale je s tím trochu sraní.

Když jit tam pomalu natlačím spodem přes odvzdušňovák, tak bych už odvzdušňovat nemusel a mám to za chvilku.

Mám pravdu? *music*

Přidal Speed dne 14-12-2010 09:34
#10

brzdovku menim jak zacne tmavnout, u me je to kolem 2-3 roku, jak je hezky cista tak to nechavam ale jak zacne bejt do oranzova a zacne tmavnout tak jde ven

Přidal Flash dne 14-12-2010 09:44
#11

Barney napsal:
tobig napsal:
Barney: oddekluj nádobku, vycucni injk. stříkačkou starou brzdovku, nalij novou, u brzdiče malinko povol vhodný šroubek a za současného dolévání brzd.kap. pomalu pumpuj dokud nepoteče nová brzdovka.. pozor při event.dotahování průtokového šroubku - jde lehce ukroutit..... ;)

Takhle ale budu muset pak odvzdušňovat ne? Né že bych to nezvládl, ale je s tím trochu sraní.

Mám pravdu? *music*

odsaješ z nádobky, naleješ novou. povolíš šroub na brzdiči.

Poté, jak budeš pak mačkat páčku brzdy, tak se bude brzdovka tlačit do hadice a tím vytlačíš starou brzdovku i všechen vzduch (musí Ti pak vytékat nová, čirá brzdovka z pod toho šroubku) => odvzdušněno a vyčištěno

pak už jen přitáhneš, doleješ v nádobce na správnou hladinu, zakrytujes a pampadadá :)

Přidal ivan66 dne 14-12-2010 16:04
#12

Co dva roky, bzdovka by měla mít DOT 4 min., klasicky vrchom a
samo že odvzdušuju.*music*

Přidal lobo6 dne 14-12-2010 16:38
#13

Já mám na to lidi*hilarious*, a ty lidi maj na to podtlakovou pumpu *lol*

Přidal HonzaH dne 14-12-2010 17:40
#14

lobo6 napsal: a ty lidi maj na to podtlakovou pumpu *lol*


a maj ji fakt na tu brzdovku? *annoy*

Přidal lobo6 dne 14-12-2010 18:31
#15

HonzaH napsal:
lobo6 napsal: a ty lidi maj na to podtlakovou pumpu *lol*


a maj ji fakt na tu brzdovku? *annoy*


Urcitě jo, jsou to mladý týpci s erekcí zatím problem mít nebudou*clap*

Přidal tobig dne 14-12-2010 20:13
#16

Barney napsal:

Když jit tam pomalu natlačím spodem přes odvzdušňovák, tak bych už odvzdušňovat nemusel a mám to za chvilku.

Mám pravdu? *music*


Nemáš.... :D*hilarious*

Přidal PetrAT dne 14-12-2010 21:13
#17

Máte někdo zkušenosti s tou "pistolkou" , kterou popisuje lobo6 ?
Dříve to stávalo ranec, ale v poslední době se to objevuje za poměrně nízké ceny

Přidal Barney dne 14-12-2010 21:38
#18

Nemáš lepší koupit velkou injekční stříkačku?

Přidal Flash dne 15-12-2010 09:13
#19

já dávám do 21 let staré koncepce DOT 5.1 abych to měl opravdu kvalitní :D

a požadavek na nádobce je DOT 3, či 4 :)

Upravil Flash dne 15-12-2010 09:15

Přidal Barney dne 15-12-2010 11:05
#20

Ty snad na XTZ uvaříš DOT4 ? :D

Přidal prezi dne 15-12-2010 11:37
#21

...já měnil brzdovku na R1100GS s ABS letos na jaře ...byl to adrenalinový zážitek, který hned tak nechci opakovat :D

...aniž bych si o tom cokoli přečetl, pustil jsem se s kamarádem do rozborky brzd (na mou obhajobu uvedu, že já jsem technický neuměl, ale kamarád opraví kde co - jen teda ještě nedělal mašinu s ABS)

…po výměně desek mi totiž silně přibržďovalo přední kolo a pokus o základní rozhýbání válečků nevyšel …měl jsem teda komplet rozhozené přední třmeny s tím, že si při té příležitosti vyměním i brzdovku …rozborka, vyčištění a složení třmenů proběhlo OK a pak to začalo!!! po výměně kapaliny se nějak nedařilo odvzdušnění

…po několika kontrolních telefonátech u kamarádům jsem zjistil, že je třeba sundat nádrž a odvzdušňovat také ABS jednotku :o*blushing*

…kurnik, ačkoli jsme potom dělali vše podle návodu (nejdřív k ABS, pak třmeny), stejně se nám to úplně odvzdušnit nepovedlo …tak znova a znova ...a předek brzdil tak na 50%

…ještě doplním, že brzdovku jsme měnili „proléváním shora“, v nádobce na řidítkách byla furt „hladinka“ a na žádném z odvdušňováků pak už nešla ani bublinka …vypadalo to, že trochu vzduchu zůstalo někde dole v třmenech!

... po konzultacích na BMWGS.cz jsme na to další den šli znovu ...znova odvzdušnili ABS, pak třmeny ...odmontovat, šroubovák mezi desky a třmeny různě polohovali, třepali s nima a znova odvzdušňovali ...a HURÁ povedlo se - pocitově to brzdilo tak na 90% původního učinku a pak si to užíváním sedlo, nebo jsem si zvyknul *helpless*

...další výměnu brzdovky v této pětiletce neplánuji! :D


(PS: nějaká vlákna okolo výměny brzdovky a následného odvdušňování jsou na BMWGS.cz:
http://www.bmwgs....rowstart=0
http://www.bmwgs....rowstart=0
http://www.bmwgs....post_32759 )

Přidal Barney dne 15-12-2010 12:58
#22

Když to zvládl technický neuměl prezi, tak já taky! *hilarious*

Přidal Petr XTZ dne 15-12-2010 13:23
#23

Tak já když odvzdušňuji tak si dam hadičku na odvzdušňovak a na druhý konec ještě ventilek z kola(bicyklu) a to cele ponořím do skleničky s brzdovkou.Ventilek je tam proto aby se kapalina (respektive vytlačené bublinky nevracely zpět do okruhu.A jak psal Flash to cele provadím dokud nejde čísta kapalina.Důležité je lít kapalinu do nadobky opatrně aby nevznikaly bublinky.Taky je dobré to zopakovat na druhý den a to jak píše Prezi že si to sedne.Teoreticky by zbyle bublinky měly vystoupat nahoru do nadobky. ;)Barney máš na to celou zimu *tup*

Přidal Flash dne 15-12-2010 17:01
#24

Barney napsal:
Ty snad na XTZ uvaříš DOT4 ? :D


by ses divil co se s tím strojem dá dělat *tongue*

Přidal HonzaH dne 15-12-2010 17:52
#25

by ses divil co se s tím strojem dá dělat *tongue*


to jo, XTZ se uvaří sama :D

Přidal lobo6 dne 15-12-2010 19:40
#26

Pumpu na brzdovku maj v každem německem motomarketu asi za 50eurokorun, je fajne že se s tím tolik člověk nezapatlá.

Přidal Barney dne 15-12-2010 20:56
#27

lobo6 napsal:
je fajne že se s tím tolik člověk nezapatlá.

Dyť má tu ruku, jako by si ji zrovna vytáhl z .. *secret*

Přidal Waltr dne 15-12-2010 21:23
#28

Kupte si odsávačku dětských soplů a máte :D A nebo co dva roky novou motorku, já to tak dělám, a zatím jsem s brzdovkou neměl problém. *blushing**hilarious*
Když nebrzdíš, je otevřen kanálek který umožňuje volný průchod kapaliny (je to pro případ roztažení desek teplem atd- aby ti to nebrzdilo) ten kanálek vlastně určuje délku nástupu brzdného ůčinku. Je hned u manžety, takže při sebemenším pohybu se přes něj manžeta přesune a začíná nárůst tlaku- brždění.
No a když je ten kanálek průchozí, tak nasadíš něco na třmen- a vycucáváš.A samozřejmě doléváš.
Problém je utěsnění hadičky u třmenu. Proto bych ještě doporučil odvzdušnit. Trochu protřepat, bublinky vyskáčou a je to OK.
A pak je u MZ kdy stačí na bovdenu jen poštelovat průvlečnou matici. *annoy*:D

Přidal lobo6 dne 16-12-2010 17:04
#29

Barney napsal:

Dyť má tu ruku, jako by si ji zrovna vytáhl z .. *secret*


Asi nedělal jen vyměnu brzdovky, oni skopouni nedelají jen to na co si zrovna vzpomenou ale maj jasnej fárplán udržby a ten dodržují.

Přidal Flash dne 16-12-2010 21:20
#30

HonzaH napsal:
by ses divil co se s tím strojem dá dělat *tongue*


to jo, XTZ se uvaří sama :D


je to nedoceněnej stroj... by chtělo aby ses přesvedčil o opaku ! *pray*

jinak to je nějaký nemocný, já ji podle čidla mám furt studenou, akorát když stojím ve 40°C vedru tak se začne topit.. a samožřejmě off, ale která mašina ne že *tup*

Přidal PetrAT dne 17-12-2010 09:34
#31

Flash napsal:
já dávám do 21 let staré koncepce DOT 5.1 abych to měl opravdu kvalitní :D

a požadavek na nádobce je DOT 3, či 4 :)

DOT 5.1 se svého času nedoporučoval pro brzdy s doporučením DOT4
Důvod údajně ten, že 5.1 narušuje gumové věci v systému
Ale vzhledem k tomu, že si ještě tady mezi živými, tak to byl možná jen kec :D

Přidal HonzaH dne 17-12-2010 09:38
#32

klídek *comfort* ja xtz i xrv znám dost dobře, obojí má své

ale prostě xrv mi sedla do ruky víc, jinak afrični i tenerkáři jsou stejně tvrdé palice a pořád tvrdí, že ten jejich stroj je lepší a vlastně nejlepší ... a každy rozumný člověk přitom ví, že nejlepší je LC8 *annoy*

Přidal Flash dne 17-12-2010 09:48
#33

HonzaH napsal:
klídek *comfort* ja xtz i xrv znám dost dobře, obojí má své

ale prostě xrv mi sedla do ruky víc, jinak afrični i tenerkáři jsou stejně tvrdé palice a pořád tvrdí, že ten jejich stroj je lepší a vlastně nejlepší ... a každy rozumný člověk přitom ví, že nejlepší je LC8 *annoy*


já to netvrdím, jel jsem oboje, mám svůj vlastní názor. Oboje má svoje + i -. Já se normálně kamarádím s afrikáncema, nemám problém :D
ale máš pravdu, tvrdých palic je hodně v tomhle "odvětví"

ano je nejlepší, páč je novější *tongue*
nic víc na tom není :)

jinak, normálně mi ta 5.1 funguje ve starejch hadicích, takže jestli to nějak škodí, tak se mám na co těšit :D
ale pár tisíc km jsem na tom odjel a nic jsem nezaznamenal

Přidal HonzaH dne 17-12-2010 11:57
#34

buď v klidu *tup*

brzdovky se dělí na dvě základní skupiny - na glykolové bázi a na silikonové bázi a ty se mezi sebou nesmí míchat a komponenty nejsou na druhý typ dělané

ale v rámci skupiny s tím není žádný zásadní problém - tedy DOT 3, 4, 5.1 jsou na glykolové bázi a dají se mězi sebou zaměnit na rozdíl od DOT5, což je na silikonové bázi a nesmí se použít

Přidal Flash dne 17-12-2010 12:38
#35

takže nás tu někdo nejmenovaný zase "mystifakoval" co? :D

Přidal HonzaH dne 17-12-2010 14:16
#36

je fakt ten, že nazvat DOT5 a DOT5.1 dvě úplně rozdílné věci není úplně nejštastnější *helpless*

Přidal Barney dne 17-12-2010 19:54
#37

O tom vím B) stejně tam hodím 4 (předepsaná je 3).

Přidal Barney dne 09-01-2011 14:22
#38

Tak jsem to teď vymenil a zdá se to být ok. Páčka při zmáčknutí tvrdá - to znamená, že to zavzdušněné nemám - je to tak?

Všem díky!

Přidal HonzaH dne 09-01-2011 15:00
#39

Je to tak *tup*

fyzika základní školy - kapalina je nestlačitelná, plyny stlačitelné - nejsou bubliny nejde stačit páčka tvrdá - vše OK, jsou bubliny ty jde zmáčknou páčka měkká, přenos síly nefunguje, blbě to brzdí - nutno odvzdušnit

Přidal Barney dne 09-01-2011 15:16
#40

Tak to se musím pochválit! Jsem dobrééj! *tup*

Přidal Stenly dne 09-01-2011 16:39
#41

Barney napsal:
Tak jsem to teď vymenil a zdá se to být ok. Páčka při zmáčknutí tvrdá - to znamená, že to zavzdušněné nemám - je to tak?

Všem díky!


Jak je to tvrdý, tak je to vždycky dobrý!:D

Přidal Barney dne 23-06-2014 11:52
#42

Měňte ty brzdovky občas (co dva roky)! To co jsem vypustil Tátovi po koupi ze skútra byl černej HNUS. :o Škoda, že nemám fotku...

Upravil Barney dne 23-06-2014 11:54

Přidal PetrAT dne 23-06-2014 13:24
#43

barney napsal:
Měňte ty brzdovky občas (co dva roky)! To co jsem vypustil Tátovi po koupi ze skútra byl černej HNUS. :o Škoda, že nemám fotku...


Oni na to přijdou až budou sjíždět ze Stelvia ...

Přidal Brian1986 dne 23-06-2014 15:23
#44

PetrAt má recht, když jsem koupil Africu, tak to nebyla brzdová kapalina ale cosi tmavého s konzistencí velmi hustého medu, k blití:(