Název novinky: CENDURO :: .

Přidal xx4 dne 07-05-2010 20:39
#9

Z PODHŮŘÍ JESENÍKŮ PŘÍMO DO HOR.

Tady je slíbené pokračování.
Předchozí putování jsme ukončili v Malých Heralticích.Tam se tedy napojíme na hlavní silnici č.11 z Opavy a odbočíme vlevo,rovnou na Bruntál.Cesta se začíná pomalu klikatit a zvedat.Nebude se nikam odbočovat a projedeme jen okrajem obcí Horní Benešov a Milotice n.Opavou.pak už přijde Bruntál.Ve městě se držte pořád na hlavní a na světlech (na kopci) odbočte vpravo na směr Šumperk.(pořád silnice č.11).Po cca 500m na křižovatce tvaru "V" odbočte vpravo na Vrbno p.Pradědem (č.452).Následuje Světlá Hora,Andělská Hora,Pustá Rudná a potom krásné lesní serpentiny.Pořád nikde neobočujem a jedem přímo do Vrbna.Cesta změní číslo na 451.Na kruháči ve Vrbně se dáme vpravo na č.445,tj. směr Zlaté hory.Následuje Mnichov a pak se cesta začne zvedat nahoru do kopce.Dojedeme do obce Heřmanovice,kde odbočíme za pravotočivou zatáčkou na křižovatce vlevo na č.453 a začneme stoupat do kopců krásně se klikatící úzkou silničkou.Nahoře je cedulka "Prameny Opavice" a místo pro pauzu.Po napojení,nasycení,vyprázdnění (pořadí dle vkusu každého soudruha *secret*) pokračujem v nastoupeném směru a začnem klesat dolů z kopečka (občas pěkným sešupem). POZOR!!! cesta je vcelku úzká a místní tam jezdí jako.........no prostě divně:o .Přijedeme do obce Horní údolí a
'http://www.turistik.cz/cz/kraje/olomoucky-kraj/okres-jesenik/zlate-hory/horni-udoli-v-p-z/galerie/ir/files/gallery/3878/27788--c302x302.jpg' (tuto kostelík v Horním Údolí)

pokračujeme dále do Dolního Údolí (jaké to překvapení;) ).Tam odbočíme vlevo na č.453 a směr Rejvíz/Jeseník.Cesta začne zase stoupat do kopců a dovede nás do pro někoho už profláklého Rejvízu.Já tady ale jezdím rád,protože pro mě má tahle oblast zvláštní kouzlo.Nemůžu si pomoct.*blushing*.No nic.Jedem dál.
Klesáme dolů skrz Dětřichov do města Jeseník kde na stopce (na mostku) odbočíme vlevo na směr Šumperk (č.44).Projíždíme Bukovice,Adolfovice a v Bělé pod Pradědem (pravotočivé zatáčce, těsně před koncem obce) odbočíme vlevo na č.450 ,směr Vidly/Karlova studánka.Zase začnem stoupat nahoru do kopců krásnou cestou s několika vracáky.Nahoře ve videlském sedle opět možnost pauzy na velké odstavné ploše.Po případné pauze pokračujeme dál a tentokrát překvapivě:D z kopce.POZOR!!!!! V tomhle úseku se často z nějakého neznámého důvodu povalujou tuny štěrku.Tak opatrně.Cesta ná s přivede do obce (?) Vidly,kde se na křižovatce dáme vpravo na Karlovu Studánku.Zase serpentinama nahoru a dolů,rovnou do Karlovy Studánky.Tam na křižovatce pokračujem rovně a nahoru do kopce.Nahoře následuje ostrá pravá (vlevo neodbočovat,to je jiný příběh) a jsme na Hvězdě,výchozím bodě pro výlet na Ovčárnu a Praděd pro ty, co toho ještě nemají dost. ;) Ostatní můžou pokračovat dále,dolů z kopce, krásnýma zatáčkama skrz Malou Morávku,Dolní Moravici až na křížení se silnicí č.11 ((po té jsme už dneska jeli,vzpomínáte? ;) ).Tam se dáme vlevo.POZOR!!!! I když se to nezdá,je to svinská křižovatka a bylo na ní hodně bouraček.Tak opatrně.Projedeme Malou Štáhlí a stoupáme do kopce,Tady začínají zatáčkové orgie a kdo má rád relativně rychlé zatáčky,dostane se mu jich vrchovatě.Ale POZOR!!!!! Nevypadají na to,ale dovedou být opravdu zrádné.Několikrát jsem tam pomáhal tahat někomu motorku ze škarpy a jednou zachraňovat život jednoho nešťastníka.Takže s rozumem.Projedem Václavov u Bruntálu a pokračujem do Bruntálu.Otamtud na světlech vpravo ti co jedou směrem na Šternberk/Olomouc.Vlevo ti co mají vigvamy na Ostravsku.
Tak a je konec.Příští povídání bude o našich bratoch zo Slovenska.