Název novinky: CENDURO :: Africky propagandisticky koutek

Přidal Xpat dne 09-05-2016 19:51
#1

Nazdar

Ziju v Jizni Africe, kam jsem dojel na motorce z Prahy v roce 2005/2006 a uz tam aspon prozatim zustal. Protoze se me na to tady par lidi ptalo, otevrel jsem tohle vlakno ve kterem budu postupne referovat o svych mistnich vyletech a motorkach cimz doufam budu malinko korigovat skreslene predstavy ktere tam u vas mate o Africe (kupodivu i mezi nekterymi znamymi cestovateli) a ‘cestovnich endurech’ (coz se budu snazit ilustrovat na me osobni motorkarske evoluci - ano, taky jsem si kdysi myslel ze GS nebo dokonce Varadero je motorka vhodna do terenu). Pokud by se vas snad nelichotiva poznamka o vasi nebo podobne motorce mohla dotknout, tohle je vhodny okamzik toto vlakno zavrit.

Protoze ty moje kecy budou asi nektere z vas iritivat, tak tady je pro kontext ma motorkarske historie pred Afrikou, at se do mne muzete strefovat adresne:

Motorky me v mladi vubec nezajimaly, prisel jsem k nim jak slepy k houslim v pro zacinajiciho motorkare v podstate uz duchodovem veku 28 let. V roce 2000 jsem chtel jet po zemi z Prahy do Indie mistni hromadnou dopravou, zatimco kamos chtel nekam na motorce. Slovo dalo slovo a ja byl odtazen do Strasnic do dvora u zeleznicnimu nadjezdu kde nekdo prodaval Hondy. Tam mi kamos prstem ukazal na motorku (Africa Twin), helmu, bundu a kalhoty, a ty jsem si koupil. Samozrejme prehanim – on chtel abych si koupil modro bilo cervenou trikoloru a ja si koupil cernou. Pak uz jenom zbyvalo udelat si ridicak, najezdit 1000 km do prvniho servisu (z cehoz si nejvic pamatuju prvnich 10 zastaveni na cervenou kdy jsem obvykle motorkou elegantne mrdnul o zem – byla o dost vyssi nez ta 350 z autoskoly) a hura na vychod.

Vylet to byl pekny: 25k km z Prahy do Ladakhu v Indii a zpet (pres Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Iran a Pakistan) za 3 a neco mesice - 3 mesice motani tam a 9 dni rally z Lahore do Prahy zpet. Jednou jsem to nedobrzdil a napral do Mercedesu prede mnou v Alanyi nebo Antalyi (rozbite svetlo na Mercedesu, malinko pohly padak na Africe), nicmene jinak v pohode. Takze pokud by nekdo neco takoveho rad, tak rozhodne nedejte na rady jakoze kolik musi mit clovek najeto nez si na neco takoveho troufne. Natvrdo, za dva tydny na takovemto vylete clovek najede to co prumerny cesky motorkar za rok - a tim ze jezdi kazdy den tak samozrejme mnohem intenzivneji.

Afrika mi poslouzila na teto ceste bez straty kyticky, ale za srdce me teda fakt nechytla. Coz se vic potvrdilo v dalsich 5 letech kdy jsem na ni cim dal sporadicteji brouzdal o vikendech po ceskych a slovenskych silnicich. Ta motorka - asi jako kazda honda - je spis spolehlivy spotrebic, nez masina na emoce. A sami uznate ze vas spolehliva mikrovlnka za srdce neveme :).

Kdyz uz jsem s motorkarenim z nedostatku vzruseni malem seknul, tak mi padla do oka nova Aprila Tuono (ta prvni dvouvalcova, ne ten novy ctyrvalcovy nesmysl), kterou jsem koupil a pak jsem se dva roky o vikendech bal zhluboka nadechnout kdyz jsem se prave drzel rukojeti.

Po dalsich 5 letech vo open space kancelarich jsem byl vic nez zraly na dalsi stavnaty vylet - tentokrat pres Afriku do Kapskeho mesta.

Priste - Afrikou.

'https://lh6.googleusercontent.com/-FVbRprGHATE/VDB2E5C-feI/AAAAAAAACBo/IG58aBylcPg/s930/051125%2520122-21.jpg'

Upravil Xpat dne 10-05-2016 22:09