Název novinky: CENDURO :: Yamaha XT660Z Tenere - BMW F650GS Dakar

Přidal Xpat dne 05-05-2016 17:04
#5

A na jake jezdeni tu motorku chces Vlastimile?

Tenere stale mam (i kdyz ted uz jenom sedi v garazi pac ji nahradila 690 s rally kitem) a na Dakaru jsem jel uz dost davno (asi 5 let) par stovek km, takze je mozne ze si to pamatuju spatne, neicmene tady jsou moje subjektivni dojmy:

Tenere:

Tenere je pocitove ergonomii mnohem offroadovejsi a taky vetsi. Clovek sedi vys (a tudiz s kratkymi nohami muze mit problem doslapnout), stit a pristrojovka jsou poveseny dal vepredu nez na Dakaru. Predek je navrzen a vypada podle me moc dobre a hlavne je velice funkcni zejmena co se tyce ochrany pred pady - ma to na bocich panely z plastu co se myslim pouzival na narazniky a na ty to dopadne pokud padne. Tyto fungujou fakt skvele (moje se klouzala ve 100 kmh po prasne ceste, a skody pouze kosmeticke) takze tim padem clovek nemusi mit stupidni padaky (a ty si fakt nekupuj, pac prasknou i bez padu pouze podle vibraci motoru) - pouze susplech.

Zadek na druhou stranu je navrzen katastrofalne (moje zdaleka nejvetsi pripominka k teto motorce - navic nelze vyresit). Stupidne nesmyslne vysoka rit, aby se pod ni vesly ty kretenske vyfuky, a odpovidajici stupnove sedlo je fakt super nasiraci. Jednak to zbytecne zvysuje teziste (zvlaste s povesenou bagazi) a jednak pri rychle jizde mimo asfalt (nebo treba pomalem strmem sjezdu) v kombinaci se srackovym zadnim tlumicem neustale hrozi ze cloveka motorka prekopne pres riditka (coz se par lidem stalo).

Podvozek je srackovej, nicmene se da relativne levne poresit Hyperpro pruzinami (ktere ale motorku jeste o neco zvysi). Zadek je ovsem skutecne tragicky i s novou pruzinou.

Motor je zdechlina, nicmene po zajeti (cca 10k km) se dost uvolni a i trochu rozjede. Ja mel moji dost brutalne upravenou - prevrtane sani, otevreny airbox s DNA stage 3, Power Commander and LV lauf, a pak ten motor sel do otacek vyrazne ochotneji - nicmene stale ta motorka byla pomalejsi nez standardni zajeta XT660R.

Spolehliva je v pohode (teda krome prvnich modelu kdy se dostaval blbym vzduchacem prach do motoru - bylo reseno v zaruce a dalsi modely meli jiz DNA filtry ve standardu) - pouze je nutne premistnit regultor od vyfuku (soudruzi asi dost premysleli).

Da se s tim projet hodne (pokud clovek teda nepotrebuje nohy), ale relativne pomalu samozrejme vzhledem k vaze. Tady jsou moje ride reporty cest co jsem na ni udelal - jsou anglicky, ale je tam hodne obrazku a nejaka videa, tak se muzes podivat i pokud anglicky nemluvis:

http://www.wilddo...c=151222.0

http://www.wilddo...c=168377.0


Dakar:

Silnicni motorka, ktera se tvari ze by mohla i mimo asfalt. Jo mohla, ale neni to zadna hitparada (v tomhle Tenere vede, i kdyz ma pocitove vys teziste). Dakar na me pusobil tak nejak capate (jako silnice ktera si omylem vzala podpatky), jako motorka pro holku s velice nizko vykrojenym sedadlem, divnou pristrojovkou - proste cele nejak neurcite. Podvozek stejne srackovy jak Tenere. Spolehliva asi je - sam jsem ji nemel. Odezva na plyn si pamatuju ze byla hodne gumova - jako by ten plyn byl pres pruzinu, nebo gumove lanko. Nicmene kdyz se to rozjelo tak se to pohybovalo dost ochotne mezi 140 - 160 (tachometr).

Projede to asi to same co Tenere, ale budes se pri tom citit tak nejak nepatricne - alespon ja se tak cejtil. Jako ze nemas na motorku mimo cesty a tak holt si musis vystacit s tim co mas. Mluvim o jezdeni mimo asfalt samozrejme.