Název novinky: CENDURO :: Motocykl a STK

Přidal TomasTT dne 24-04-2016 12:28
#16

Padáky, nosiče, kryty čehokoliv - pokud to nepřesahuje vnější obrys opsaného obdélníku motorky (řídítka = šířka x předek přední pneu - zadní nosič nebo blatník nebo pneumatika vzadu) a má to minimální rádius hrany, tak to je naprosto v souladu se zákonem. Žádné homologace na tyhle věci neexistují. Ale cokoliv elektrického, tlakového, skleněného... to je věc jiná. Ale rámy všeho druhu fakt neřeš - pokud nejsou širší než řídítka nebo nelezou vpředu/vzadu z obrysu motorky.

Jinak nejde jen o STK. Představ si situaci, kdy tě někdo nabourá a bude tvrdit, že to byla tvoje vina, protože jsi ho oslnil a zjistí se, že máš na motorce nehomologovaný světlo. Tohle vyhraje i ten nejhorší právník. Takže dokud se nic nestane, jde celkem o houby. Policie a potažmo STK kontroluje jen ty hlavní věci (a naštěstí až na vyjímky po lednové a únorové hysterii nechtějí homologaci od stupaček nebo kufrů apod). Ale zákon je tak detailně propracovaný, že fakt může být problém pokud se něco stane a právník protistrany bude chtít...

To, že na světlech a blinkrech má být éčko snad lidi pochopí a proč ho čínský ledky většinou nemají, leckdo zjistí taky, až se bude divit, proč mu třeba nefunguje s puštěným světlem interkom. Ono nejde jen o to, jestli to světlo je určený na tu naší stranu silnice a jestli neoslňuje ale třeba taky o to, jestli regulátor neruší nějaké frekvence.

Jinak bych neřekl že je nějaký hysterie, jen po novém roce STKčka nevěděly co bude, tak radši vyhazovaly každého aby náhodou neudělaly chybu. Pořád se najdou technici, kteří chtějí vidět kontrolku mlhového světla nebo homologaci kufru, který není přišroubovaný s použitím nářadí atd.