Přidal qwert dne 18-08-2015 17:53
#45
Tak něco z tisku:
Kawasaki KLE500 je na dnešní poměry již trochu zastaralý motocykl a ocení ji hlavně fanoušci této společnosti. Nenabídne vám nic zázračného, navíc vám určitě trochu přidá vrásky v oblasti spolehlivosti a celkového zpracování.
Motor
O pohon motocyklu Kawasaki KLE500 se stará již celkem zastaralý motor DOHC chlazený kapalinou, který dává ze zdvihového objemu 498cc nejvyšší výkon 47 koní a kroutící moment 43 Nm. To jsou pouze průměrné hodnoty a určitě nečekejte nějakou nadprůměrnou dynamiku. Zrychlení z klidu na 1/4 míle zvládnete za 15.2s a můžete pokračovat k maximální rychlosti 168 km/h. Motor výrazněji zatahuje až ve vyšších otáčkách, ale zároveň produkuje vibrace, které jsou trochu nepříjemné. Jeho zvukový projev je celkem slušný. Tento model byl vybaven šestistupňovou převodovkou, která určitě nepatří k nejpřesnějším a chvíli nám trvalo, než jsme si na ni zvykli.
Kawasaki KLE500
Jízda a ovladatelnost
Hlavní problém u tohoto motocyklu byl určitě v sedle. To je až neuvěřitelně tenké a kvůli tomu také nepohodlné. Proto se tento model příliš nehodí na delší cestování a příliš nekvalitní cesta vás také může pořádně rozhodit. Komfort jízdy by ale byl jinak určitě v pořádku, protože odpružení je naladěno spíše na měkkou notu a dobře filtruje různé nerovnosti a výmoly. Kawasaki se do zátaček nehrne zrovna s nadšením a přilnavost také není zázračná. Nicméně, jízda je předvídatelná a manévrovatelnost je na vcelku slušné úrovni. O zastavení se staraly kotoučové brzdy s kotouči o průměru 230mm vpředu i vzadu. Brzdy jsou pouze průměrně výkonné, ale můžete se na ně spolehnout, protože takřka vůbec nevadnou.
Kawasaki KLE500
Kawasaki KLE500
Výbava
Výbava už je na tom o trochu lépe a na nic jsme si stěžovat nemohli. Najdete zde úplně všechno, co budete pro jízdu potřebovat a za příplatek je k dispozici také výbava doplňková. Palubní deska je jednoduchá, přehledná a bez větších problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Skládá se ze dvou analogových budíků a několika informačních diod. Sedlo je umístěno ve výšce 850mm a nádrž pojme 15 litrů paliva, což stačí na dojezd zhruba 240 km. To je určitě více než dost a mělo by to stačit každému. Rozměry pneumatik jsou 90/90 x 21 vpředu a 140/80 x 17 vzadu. Světlomet je dostatečně výkonný a problémy jsme neměli ani se zpětnými zrcátky.
Kawasaki KLE500
Kawasaki KLE500
Kvalita a spolehlivost
Tento model se vyrábí již od roku 1991 a kvalita zpracování i spolehlivost je opravdu hodně kolísavá, a to hlavně podle roku výroby. První modely byly opravdu strašně zpracované, byly náchylné na korozi a se spolehlivostí to bylo stejné. Pozdější modely na tom již byly lépe, například vrstva laku se zvětšila a také celková odolnost byla lepší. Ale pořád se nejedná o žádný zázrak, o tento motocykl se budete muset pořádně starat, aby vám odvedl dobrou a dlouhou službu. Nicméně, motor byl dostatečně spolehlivý i u brzkých modelů a jeden z hlavních problémů by mohla být občas stávkující elektronika. Při nákupu v bazaru si dejte na výběru opravdu hodně záležet.
Kawasaki KLE500
Kawasaki KLE500
Verdikt
Kawasaki KLE500 je na dnešní poměry již trochu zastaralý motocykl a ocení ji hlavně fanoušci této společnosti. Nenabídne vám nic zázračného, navíc vám určitě trochu přidá vrásky v oblasti spolehlivosti a celkového zpracování, protože o tento motocykl se budete muset pořád starat. Motor je pouze průměrně výkonný, produkuje nepříjemné vibrace a příliš spokojeni jsme nebyli ani s převodovkou. Jízdní vlastnosti by byly velmi dobré, kdyby nebylo nepohodlného sedla, které to všechno kazí. Výbava je ale dostatečná a najdete zde všechno, co budete pro jízdu potřebovat. Při nákupu v bazaru se vyhněte prvním modelům a zaměřujte se na co možná nejmladší kousky.