Název novinky: CENDURO :: Afrika bude!!!

Přidal TomasTT dne 03-03-2016 12:38
#584

vilemx: Mě nějak nerozčiluje že to váží 2.5kg ale to, že to je jeden obrovský díl, který se těžko bude opravovat v případě nějaké rány. Honda to samozřejmě umí udělat dobře - viz rallye speciál ale asi homologace atd...
Ale je potřeba říct, že ty světla jsou fakt dobře vidět ve dne a v noci to svítí parádně.

Pochopitelně by se dalo vzít jeden díl po druhém a přemýšlet, jestli by to mohlo být lehčí a jestli tam vůbec musí být a takhle jak je udělaný. Asi by se dala z té motorky sundat nějaká váha ale podle mě na to měli dost dlouhou dobu aby to důkladně promysleli. Třeba teď jsme zkoumali ten zadní nosič s madly atd. To je masivní odlitek a bude určitě vážit víc, než kdyby tam dali malou plastovou plotničku, která je prakticky k ničemu. Někteří výrobci to dělají. Tady je je fakt použitelný - ale těžký. Zadní stupačky jdou odmontovat i s držáky, to hodí pár kilo. Katalyzátor třeba taky. ABS je docela malý ale i tak to bude třeba 2-3kg. Ale jinak tam není moc kde co ubrat. Motorka téhle kubatury a kategorie do 200kg prostě asi nebude od žádného výrobce. A víš jak to je s těmi váhami. Všichni lžou - BMW, KTM, Yamaha (asi nejmíň ale taky lže)... Zajímá mě, kolik bude reálně ta motorka vážit s plnou nádrží atd. Myslím že to bude prakticky stejný jako 1190 a další. Nebude to ani horší ani lepší. Je to cestovní enduro, není to offroad speciál ani cesťák pro silniční jízdu ve dvou. Povedlo se jim tu váhu zamaskovat nízkým těžištěm a řekl bych, že nejlíp ze všech motorek co jsou právě teď v prodeji. Tak proč jim nadávat, že to udělali tak, jak to udělali. Mohlo to dopadnout mnohem hůř - viz supertenere třeba. Nebo V-Strom. Pamatuju si na nějaký koncept Suzuki před x lety na výstavě, to vypadalo úžasně. A výsledek? Opravdu to je enduro? Tyfoza promine, on je vyjímka něco jako Sjaak na R1 :)

vlastimil: ... a nebo třeba 40kg od nerenomovaných firem. Ono je to vlastně jedno. Když to někdo chce mít na sportovní ježdění co nejlehčí, tak může sundat i zadní nosič, stupačky, teoreticky i plexi a možná jednodílný sedlo bude lehčí než dvoudílný atd.
Doplňky nepotřebuješ prakticky žádný a vlastně můžeš ještě ušetřit váhu třeba když odmontuješ přední blatník, šusplech, dekl na výfuku... zbytečnosti ne? Na co tam dávat nějaký kryty když nikdy nepadáš? :)

Upravil TomasTT dne 03-03-2016 12:43