Název novinky: CENDURO :: Afrika bude!!!

Přidal TomasTT dne 13-02-2016 03:15
#450

xpat: Martine, víš že se v tomhle neshodneme.. Ono je trošku rozdíl, když máš v dosahu takové možnosti jako máš u vás. Jasně, když pojedu od tebe do Kaokolandu, tak bych ani na vteřinu nepochyboval že nejlepší volba bude třeba 690 enduro apod. Bez diskuze. Jenže většina lidí "tady" nejezdí jen v Africe. A jet se projet na 690 do Alp? Do Francie? Já na tom jel asi 250km po silnici cca stovkou a myslel jsem, že mě budou muset potom sundat. Příšerný. Jednoválec po Evropě když třeba 80% roku jezdíš po silnicích není fakt úplně to nejlepší. Já jsem měl dva roky F650GS Dakar, ten měl alespoň slušný kokpit a nefoukalo na mě (původní černobílá verze, pak to změnili radikálně k horšímu). Ale byl jsem na něm ve Slovinsku, na Slovensku - prostě dál než pár set km a jakmile přišly hory, bylo to příšerný. A to má pohodlný sedlo a ta motorka se prakticky netřese. V Thajsku jsem jezdil 14 dnů na LC4 enduro - peklo. Prostě když je to pohodlný na silnici, je to naprd v terénu a naopak. Mě se nejlíp ze všeho co jsem měl kdy možnost vyzkoušet, jezdilo v písku na starém WR450F s rallye kitem Meca Systems. Neměl jsem možnost jezdit na novějších rallye 450 ale tahle z roku 2007 byla téměř dokonalá. Ale přejezd 2x denně 150km - to bylo šílený. Nevěděl jsem, jak si na to sednout, zadek v ohni i přes italský rallye sedlo. Takže hledám kompromis - dobrý na silnici, dálkové cestování ale i tam, kde jezdím v terénu - což jsou převážně pisty, jednoduchý písek a maximálně fešový pole a horský cesty plný šutrů. Chci motorku se solidním zdvihem podvozku, která dokáže pobrat většinu děr a kamenů, které prostě někdy trefíš. Chci klasický vidle a 21+18". AT má v sérii menší zdvihy než bych chtěl (23+22cm) a větší váhu ale kromě ABS nemá moc ****it a přijde mi ergonomicky naprosto ideální. Asi to taky souvisí s tím, jak je kdo velkej. Vím jak jsi blbě došlapával z 1150. Ale z dvouválců, které jsou teď na trhu, je to fakt nejlepší volba. Souhlasím s tím, že se za rok nebo dva budou masivně prodávat z druhý ruky. Spousta lidí zjistí, že vlastně takovou motorku vůbec nechtějí a že budou chtít 19" předek atd. Jasně. To samý bylo s 1190 - vím o řadě případů, kdy si lidi pořídili KTM a ani ne po roce se vraceli k BMW, protože zjistili, že ten motor vůbec nevyužijí a nebo je to pro ně i nebezpečný. Jsou zvyklí třeba na to, že se předek neponořuje při brždění, že to pak v zatáčce drží stopu a že nástup motoru není tak hroznej atd. Tohle nemá tak brutální motor ale ta koncepce určitě některým lidem po čase nebude vyhovovat, protože celý trh se za posledních třeba 10 let dost změnil. Někteří lidi, kteří si kupují BMW 1200GSA LC si vlastně správně měli koupit RTčko nebo GTL. Jezdí s tím prostě jako s cesťákem. Já osobně jsem ještě LC třeba v Maroku mimo silnici neviděl. Prostě nikdy nikdo. Ale tam, kam vede silnice, tam ti lidi dojedou. Vyfotí se a to je všechno. Před 12 lety to bylo podobný s 1200GS - lidi s tím taky moc do terénu nejezdili - na rozdíl od 1150 a starších. Ale ty motorky nejsou tak rozdílný jako vzducháč a LC. Jet se s tím dá, nepochybně. Ale člověk se nadře. Ale přejet Evropu když se chceš podívat do Portugalska, Skotska nebo za polární kruh? Pojedeš na 500ccm nebo na velkém dvouválci? Já volím dvouválec.
Jinak kdybych nevěděl co s penězma, tak si pořídím na jezdění tam, kde mě to baví (teda severní afrika) asi tu 690ku s kitem Rallye Raid co měl posledně kamarád. Na to je to fakt ideální. A univerzál Hondu a na silniční cestování třeba i ve dvou 1200GS. Ale když chceš jednu univerzální, tak to v některých ohledech bude kompromis.