pavelgs napsal:
magoss napsal:
jinak já to pořád nějak nechápu, jak se ti při tažení motorky může hryznout převodovka??mohl by mi to někdo prosím nějak po lopatě vysvětlit?
když si to vemu u auta tak jsem táhnul na laně kamaráda nudných 350 km a nic
Polopaticky řečeno.V motoru se suchou skříní (F800GS,KTMLC8,....) je olej v extra nádrži a čerpadlo jej tlačí na příslušná místa,odkud jej hned taky odvede zpět do nádrže.Pokud není motor v chodu,nejede čerpadlo,motor se nemaže-včetně převodovky.V motoru který je v klidu,zůstává jen minimální množství oleje.
Klasicky uspořádaný motcyklový motor má olej v olejové vaně,kde se převodovka ,pokud je motor v klidu, doslova koupe.Proto nevadí tažení.
Motory s oddělenou převodovkou(motorky BMW,H-D,auta) jsou na tom podobně.Převodovka se koupe v oleji.Maže pořád.Není závislá na čerpadle motoru.