Název novinky: CENDURO :: Vhodné Enduro

Přidal Miroslav dne 14-07-2013 17:42
#1

Mám skoro pět křížků a za 2 týdny budu mít nejspíše ŘP na moto A .Porád však přemýšlím, jaké moto koupím .Jasně , že to bude enduro .Už několik let o něm přemýšlím .Jenže jaké ? Hrozně se mě libí Aprilia ETV 1000 Caponord .Nepomýšlím však , že budu jezdit na dovolenou ve dvou a tak . Chci se projet i v terénech , na silnici taktéž atd. Nechám se poučit .... limit 80000 Kč .
Děkuji za plodnou diskuzi .

Přidal svaca04 dne 14-07-2013 18:24
#2

ahoj, moje první motorka byla bmw f650 gs dakar. velmi všestraná motka jak na lesní i polní cesty tak na asfalt. Byl jsem s ní velice spokojen, i ve dvou se dalo vyrazit někde pod stan ale tam už jsme postrádal trochu výkonu.. Jednoduchá udržba a servis, nízká spotřeba. tož tak

'http://www.motojem.com/wp-content/uploads/2011/03/BMW_F_650_GS_Dakar_2000.jpg'

Přidal marvy dne 14-07-2013 19:00
#3

V tyhle cenový relaci a pro zacatek bych doporučil Transalpa.. Pohodova motorka , jednoduchá údržba a ten dvouvalec je pohodovejsi na cestování.
Jinak z jednovalcu, jak bylo psáno výše, BMW 650 GS, nebo Yamaha XT.

Přidal xx4 dne 14-07-2013 19:14
#4

Transalp,VStrom 650.... Caponord je suprbajk na dlouhých pérech a pro začátečníka není zrovna nejvhodnější.
Strom je víc na silnici,Transalp650 je tak někde uprostřed,protože má kola s drátama a to přední má "enduro" rozměr 21".
Osobně bych asi volil Transalpa.Tam není co zkazit.

Přidal qwert dne 14-07-2013 19:54
#5

Alp 650 skvělý pracant ale při cestování ve dvou ti asi brzy bude chybět výkon..

Přidal Mati dne 14-07-2013 21:01
#6

za mě, začínal jsem před třema lety, taky jsem chtěl univerzál mezi offroad a silnicí.
Skončil jsem s tím, že neexistuje univerzál, teda pokud:
1.) Offroad začíná a končí zablácenou polňačkou
2.) Budeš takový hovádko jako třeba Dan Afrika, co zajezdí na Africe to, s čím se normální člověk nevyrovná ani ani na na 125ccm.......

Ale pokud se spokojíš s cestováním po asfaltu, šotolinách, polňačkách a semtam tu rozmoklou kolej po lakatošovi, XTZ 750, XRV, LC4 Adv. bude asi Tvůj favorit....
Pokud se chceš kouknout spíše do bahna a ten asfalt se omezí na cca 300-400km za den / 2x do roka, šel bych do toho GS DAkara....

MAty

Přidal bulis dne 14-07-2013 21:39
#7

I já tedy přidám svůj postřeh.Chceš li jezdit více terénu vybírej dle váhy.Vyjde ti GS 650,KTM LC4,TENERÉ 660,KLR 650.Někdo jistě nadhodí,že jednobuch není na cestování,ale je to věc názoru čeho si chceš užívat víc.Samo, jsou i těžší dvouválce i do terénu vhodné,ale to už je jiná cenovka.A ten starší zbytek dvouválú,(bez mnoha ůprav)si troufám tvrdit prostě terén nemá moc v lásce,ale je to i tom kdo na něm sedí.Hlavně si do toho nenech moc kecat.Přeju dobrý kousek a mnoho km:D.čus bulis

Přidal ddusann dne 14-07-2013 21:56
#8

Ja bych si jeste prihral polivcicku dominatorem, se kterym se v terenu da vyradit a cestovani je taky v klidu, mam ho 4 sezony, najeto 35tkm. Maximalni spokojenost... :-)

Přidal qwert dne 14-07-2013 22:01
#9

Na domoušovi cestovat ve dvou?:o

Přidal Miroslav dne 14-07-2013 22:03
#10

Takže skoro vše hovoří na začátek pro BMW F 650 GS Dakar... ,pak uvidíme . U nás mnoho polňaček a lesních cest , kde se dá dostat všude ..někdy pak do worku - cca 25 km .Manželka se mnou jezdit nebude a tak jen sám....


Přidal Mati dne 14-07-2013 22:41
#11

QWERTe, píše, že ve dvou neeeee.

Počítej, že Dakar v tomhle rozpočtu bude s investicema....

Za tyhle prachy bude velmi zachovalá Afrika, pokud máš cca 2m/90-100kg, tak dobrá volba....

Nebo pokud chceš zůstat u italů, tak Pego X-trail..........
nebo jak píše Bulis LC4 ADv.

Počítej, že jednovál, bede brát 4-5L/100km, dvouvál 6-7L/100km.....

Je třeba si ujasnit, co chceš jezdit, protože za chvíli budeš stejně řešit co obout....
Zase, univerzál je o kompromisech....

nezbejá, než všechny adepty vyzkoušet...

Maty

Upravil Mati dne 14-07-2013 22:45

Přidal ddusann dne 14-07-2013 22:44
#12

qwert - ja z toho chapu, ze neplanuje ve dvou... i kdyz asi 300km sem na tom ujel ve dvou, kufry, na padacich gumy...ale uz nikdy vic... ale pro jednoho ideal...;)

Přidal qwert dne 14-07-2013 22:56
#13

V prvním příspěvku psal že hodlá jezdit ve dvou..

Přidal Miroslav dne 15-07-2013 06:05
#14

qwerte , psal jsem že nejspíš ve dvou nee, ta moje za to sednout nechce a na delší tratě vůbec .
"Nepomýšlím však , že budu jezdit na dovolenou ve dvou a tak . " - tak to přesně bylo .O jakých investicích že mluví Mati ?

Přidal qwert dne 15-07-2013 07:09
#15

V tom případě si kup alpa 650,naprosto spolehlivý stroj který se dnes dá koupit v super stavu za moc pěkný peníz.V ničem extra nevyniká ale odveze tě všude a nestratí se ani v lese.A ta pověstná spolehlivost-k nezaplacení..;)

Přidal Mati dne 15-07-2013 08:49
#16

Miroslave,
kolega z Freewind klubu právě sháněl dakara a co bylo 70-80 tis tak to byly
většinou ne moc hezký kousky, nakonec musel připlatit a koupil za stovku....takže pokud koupíš za osmdesát, asi bude potřeba doladit...
A to sjezdil celou republiku....
Maty

Upravil Mati dne 15-07-2013 08:51

Přidal Niyo dne 15-07-2013 19:05
#17

No ono taky tak trochu záleží na tom, čemu Míra říká "Chci se projet i v terénech"
Jestli se chceš svést hlavně po silnici a jen tak někdy zavítat na nespevněné polní nebo lesní cesty....tak bych volil asi Alpa.
Jestli tam bude ten terén o něco víc náročnější...tak bych šel do Dakara. Je přeci jenom o hodně lechčí než Alp.
Měl jsem v loni Dakar r.v. 2000 pořídil jsem ho za 70k a myslím ,že ve velice pěkném stavu.
Najel jsem s ní pár tisíc a bez jakéhokoliv problému a investice. Tedy až na přední vidle...ty chcali po 2 měsících jak Dunaj.
No, ale na druhou stranu, když si vzpomenu na to, co jsem s ním dělal v terénu a na cross dráze...tak se vlastně ani tak divim. A když vezmu v podtaz kolikrát jsem s ním plesknul v terénu o zem...jednou ho položil do řeky....a vše to až na jeden blinkr a zrcátko vždy přežilo bez poškození.
A po asfaltě se s ním letět taky v pohodě dá.


Přidal Medved 77 dne 15-07-2013 20:40
#18

Nyjo jako Hov.ado jsi se k vrtuli choval:o

Přidal Niyo dne 15-07-2013 20:48
#19

nějak mě uniká význam tvého příspěvku...

Přidal Medved 77 dne 15-07-2013 20:52
#20

Nyjo napsal:
nějak mě uniká význam tvého příspěvku...
Co přežilo tebe vydrží už navždy*tongue*

Přidal Myro dne 15-07-2013 22:43
#21

Pokud se Ti líbí Caponord nechal bych ho též ve hře. Já ho vlastním 3-tím rokem. Dal jsem za něj 60T ale 20T stálo uvední do solid stavu. Za 80T koupíš už pěkný a bez invéstic. Taky mám 5křížků,při koupi mě ani nenapadlo,že budu jezdit se ženou na dovolený. Na předchozí motorce nemožné /Bandit 600S/. Teď jezdíme převážně spolu a 9hodin denně v sedle žádná vzácnost.
Jezdíme převážně silnici, ale troufnem si i na nezpevněné cesty. Vždyť má vpředu 19" kolo s drátovým výpletem, slušné zdvihy, nastavení tuhosti zadního pérování, hliníkový rám a plastovovou nádrž. Motor Rotax převzatej ze sportovních italek. sníženej výkon na 82KW takže předpoklad slušné životnosti. Obavy ze spolehlivosti nemám pokud se o motorku staráš vše funguje jak má. Krmím ji 98-kou benzínem a spotřebu 5,6l ve dvou a s bagáží.

'http://www.rousol.cz/foto/mota1.jpg'

Přidal snelcuk dne 16-07-2013 08:38
#22

Kup TransAlp650. Budeš spokojený *tup*

Přidal Mati dne 16-07-2013 23:21
#23

Myro napsal:
Pokud se Ti líbí Caponord nechal bych ho též ve hře. Já ho vlastním 3-tím rokem. Dal jsem za něj 60T ale 20T stálo uvední do solid stavu. Za 80T koupíš už pěkný a bez invéstic. Taky mám 5křížků,při koupi mě ani nenapadlo,že budu jezdit se ženou na dovolený. Na předchozí motorce nemožné /Bandit 600S/. Teď jezdíme převážně spolu a 9hodin denně v sedle žádná vzácnost.
Jezdíme převážně silnici, ale troufnem si i na nezpevněné cesty. Vždyť má vpředu 19" kolo s drátovým výpletem, slušné zdvihy, nastavení tuhosti zadního pérování, hliníkový rám a plastovovou nádrž. Motor Rotax převzatej ze sportovních italek. sníženej výkon na 82KW takže předpoklad slušné životnosti. Obavy ze spolehlivosti nemám pokud se o motorku staráš vše funguje jak má. Krmím ji 98-kou benzínem a spotřebu 5,6l ve dvou a s bagáží.


jj, z velkejch endur se mi taky líbí nejvíc.
Taky proto, že to není tuctovka a designově kompletně bomba.....
.......něco jako Alfa 156 sportwagon......
A v tý červený......*inlove*
Maty

Upravil Mati dne 16-07-2013 23:23

Přidal Flash dne 18-07-2013 09:52
#24

proč všichni říkáte alpa 650? co alp 600?
vím o jednom jak když vyjede z fabriky, dokonce jsem ho tady kámošoj inzeroval

moje doporučení: sedni si na vyjmenované motorky a projeď se na nich pokud to půjde. vyber si co Ti bude nejvíce sedět

Přidal Miroslav dne 19-07-2013 15:50
#25

Nu pořád mě ten Capanord nedá spát , když ji vidím ...

http://www.tipmoto.com/motorky/aprilia/242346-etv-1000-caponord-top.html

Přidal Miroslav dne 19-07-2013 15:55
#26

A to je ona , tu bych chtěl ... až přijedu, už nebude *realsad*

Upravil Miroslav dne 19-07-2013 16:14

Přidal Miroslav dne 19-07-2013 16:03
#27

Mladýho (24 ) jsem poslal ohlédnout , máme to za rohem - http://www.tipmoto.com/motorky/honda/238932-xl-650-v-transalp.html

Přidal Miroslav dne 19-07-2013 16:06
#28

Nu bude sranda, když v pátek vybouchnu u zkoušek....,šrotím sice , tři testy denně minimálně a poslední 15 jsem vždy prospěl.... uff .

Přidal Miroslav dne 19-07-2013 16:11
#29

už i kompletní výbava je doma - syn provádí módní přehlídku

Přidal Medved 77 dne 19-07-2013 21:11
#30

Miroslav napsal:
A to je ona , tu bych chtěl ... až přijedu, už nebude *realsad*
Ten Capouš vypadá dost pěkně*tup*a hlavně pojede

Přidal PetrAT dne 19-07-2013 21:40
#31

Miroslav napsal:
Mladýho (24 ) jsem poslal ohlédnout , máme to za rohem - http://www.tipmoto.com/motorky/honda/238932-xl-650-v-transalp.html

29kW , to je škrcené ?

Přidal Miroslav dne 20-07-2013 09:28
#32

PetrAT napsal:
Miroslav napsal:
Mladýho (24 ) jsem poslal ohlédnout , máme to za rohem - http://www.tipmoto.com/motorky/honda/238932-xl-650-v-transalp.html

29kW , to je škrcené ?


Nevím, zatím se tam nebyl podívat

Přidal Miroslav dne 31-07-2013 20:24
#33

Takže Aprilia ETV 1000 Caponord je doma . Přivezeno z Moravy - Dovozeno přes Mototrade , koupeno od sympatického mladíka .Opravdu má člověk respekt před touto motorkou .Ve skutečnosti , když si sednete opravdu "velké" moto .Zatím jsem se nesvezl - nemám ještě patřičné doklady a navíc mě jeden "sympatický" zkušební komisař "vyklonil" do levého pruhu ve městě a pak mě odmítl dát zkoušku - uff .Testy v poho za plný.

Přidal Miroslav dne 31-07-2013 20:26
#34

Tak to je ona...

Přidal rcmony dne 01-08-2013 08:34
#35

jeden "sympatický" zkušební komisař "vyklonil" do levého pruhu ve městě a pak mě odmítl dát zkoušku

:) Oblíbená "kratochvíle" komisařů. Jako řidič musíš předvídat a reagovat.

Pěkná "italka", taky jsem o ní moc uvažoval, nakonec vyhrálo Varadero (za ty peníze, v tom stavu se to nedalo nekoupit).