Přidal 2B Moto dne 21-11-2016 10:00
#16
KONTROLA A SERVIS ZADNÍCH NÁHONŮ BOXERŮ
každý kdo vlastní boxera s kardanem by měl pravidelně kontrolovat jeho stav, většinou se rozpadne v nejméně vhodný čas.
Hodně jezdců se již setkalo s vyteklým, případně zadřeným náhonem zadního kola. Podle našich zkušeností dochází k opotřebení zadního ložiska a následnému přidření nejvíce mezi 50000km - 70000km, vše ještě záleží na použití motorky - on/off road, zatížení a také modelu.Všeobecně modely 11xx majím delší životnost než modely 1200. První příznaky jsou piliny v náplni a vznikající vůle zadního kola. Je třeba si uvědomit, že hruška je vlastně alternativou řetězové sady, která by u takto silné motorky byla již na 60000km minimálně 3x vyměněna. Doporučujeme tedy preventivní malou repasy provádět kolem 50000 - 60000km, kdy lze ještě zabránit i opotřebení dalších částí náhonu, které stojí potažmo 2-3x více než pouhá malá preventivní repase, protože většinou je nutné vyměnit i ozubené sokolí na kterém se začne protáčet nové ložisko a případně i víko ve kterém je nalisované hlavní ložisko. Repasy provádíme i na zaslaných náhonech poštou do 48hod. Cena je závislá na velikosti opravy, předběžnou cenu vždy sdělíme předem.
(kardan na obrázku z BMW R1200GS 30000KM dovoz Anglie.)
'
'
'
'