Název novinky: CENDURO :: A je ze mě "afričan"

Přidal Lasky dne 19-03-2013 20:49
#129

Já jsem si pořídil Afriku jako stavební základ sajdkáry. Moc jsem chtěl LC8, ale bohužel KTM nepatří mezi značky "sidecar friendly" Dlouze jsme to diskutovali v Sette,ale legalizece by se stala noční můrou, tudíž byla ze hry. Zbylo mi na výběr BMW,Honda a Jawa 660. Nechci se nijak dotknout příznivců modrobílé vrtulky, ale na můj vkus je velký GS moc velká stodola. Mám raději drobnější motorky. Přemýšlel jsem jestli investovat větší peníz do osmistovky, nebo se smířit s menším výkonem a pořídit Jawu. Nakonec se mi naskytla pěkná RD07, 2001, 40tis.najeto a přišlo mi to jako dobrej kompromis a ještě jsem ušetřil. Že má hroznej podvozek? Nevadí, přední vidli budu stejně dávat kyvnou a zadek to nějak pobere. Motor na sajdu stačí a maximální rychlost je pro enduro soupravu víc než dostatečná. Naopak LC8 by mohla být se svým výkonem občas hodně nebezpečná. Ona sajda rotující vzduchem je přece jen silnější káva, než když se člověk vymázne na sólu.
Na druhou stranu přece je to motor vyhlášenej tupec, kterej nabrumlá partu km a nepotřebuje žádnej náročnej servis. Všichni si chrochtají nad spolehlivostí a to se mi líbí. Tahle věc je si jediná která by mě u KTM trápila. Co vím, tak všechny LC8, které mají už dost najeto si říkají o nemalé investice, což je logicky daň za mnohem ostřejší motor.
Takže bych měl bejt teoreticky spokojenej.Jenže jaké bylo moje rozčarování, když mě tahle údajně spolehlivá motorka ze 4 jízd 2krát nechala. Byly to sice dětské závady s kterými jsem si poradil,ale teď zase mlátí něco ve spojce pokud je to studený a zmáčku spojku. Za tu motorku jsem dal 90tis, protože jsem chtěl něco co dlouho vydrží vzhledem k náročnosti přestavby. Teď mě to docela štve a vím, že příště už si takovou ojetinu nikdy nekoupím. Nicméně do boje už jsem se dal, dal to doufám, že mouchy Africe vychytám a bude sloužit. Kdybych to ale mohl vrátit zpět, tak bych si raději odpustil trochu výkonu, přidal ještě něco málo peněz a koupil si novou 660tku a byl bych asi spokojenější.
Dost se to ve mě vaří, když si představím, že za svoje staré TT600 jsem dal 22tis.,3 roky se k němu choval jako prase a kromě oleje a gum jsem neměnil nic a pak jsem ho za 19tis.prodal. Odjela 2 Rumuska kde dostala takovej kouř, že by z Afriky zůstala jen hromada šrotu. Hrozná vražda, ale zábavy poskytla víc než motorky za 10ti a více násobek ceny. Teď jsem si koupil motorku, která je krásná,ale věřím jí míň, než tý Starý Hyeně.
Pokud jde o mě, tak jsem si během posledního roku udělal u sebe jasno. Motorku chci radši menší i když nenabídne takovej komfort. Pokud mám s sebou tahat množství krámů a jet ve dvou, tak než okufrovanýho mastodonta raději použiju sajdu. Když chci jet sám,tak oželím nepohodlný sedlo atd.Nový XTčko za 150tis. mi na cestách poskytne mnohem víc zábavy, než mnohem komfortnější,ale těžká motorka za 2 až 3 násobek ceny.
Ojetinu za cenu v řádu 100tis. a více už si nikdy nekoupím. Když vidím jaký vraždy se prodávají, tak to riskovat už nehodlám. To není je případ mojí Afriky. Vidím to všude kolem sebe.Hlavně že to je naleštěný a obalený doplňkama, ale po nějakým čase člověk zjistí, že je to kepl, kterej akorát stojí peníze.
Už kdysi jsem tenhle systém začal praktikovat u aut a vyplácí se to.
To je ovšem můj názor a nikomu ho nenutím. Proti lidem kteří to vidí jinak nic nemám, tak mě hned nechtějte ukřižovat.