Název novinky: CENDURO :: Výroba tripmasteru - bude jednoduchý a levný

Přidal tyfoza dne 01-03-2013 20:59
#1

REVIZE PROJEKTU AST ke dni 26.2.2014
vždy jedno zařízení, jeden software, volitelné režimy funkce

pro závody:
- tripmaster na rallye
- počitadlo kol na trať + motivační prvek
mimo závod:
- rychlost a otáčky
- 4 nulovatelná počitadla km
- voltmetr
- celkový nájezd ODO
- počitadlo motohodin
- ukazatel paliva
- 2 teploměry – vnější teplota a teplota vody nebo oleje
- hodiny, datum a dvoje stopky
- výstrahy dobíjení a teploty

vzhled zařízení viz. https://picasaweb...directlink

co AST zobrazuje - na první pohled viz.
https://docs.goog...edit?pli=1
návod k použití, zapojení, informace o použitém hardware
https://docs.goog...edit?pli=1

existují tři verze:
- bez tlačítek (100×68mm) - cena 4000,-
- s tlačítky (100×78mm) - cena 4500,-
- s kontrolkami LED (100×78mm) - cena 6000,- (komplet e-kokpit)
v ceně je dálkové ovládání na řídítka a snímač ke kolu.

ceny a za co se platí je rozebráno podrobně v příspěvku #284 v této diskusi: http://www.cendur...post_49081

AST má svůj web/blog: tripmasterAST.cz
ale primární diskuse k vývoji a aktuální informace jsou tady v této diskusi na cenduro.cz


--------------------------------------------------------------
pokračuje první příspěvek z 1.3.2013:
--------------------------------------------------------------
Dávám s kolegou elektronikem dokupy vlastní verzi úplně jednoduchého tripmasteru.
Potřebuju to mít do dubna na řídítkách.
Píšu, jestli by třeba taky někdo neměl třeba zájem a hlavně, jestli to má/může fungovat tak, jak popíšu:

Displej ukazuje jenom dvě počitadla kilometrů pod sebou:
[1] CELKOVÉ KM
[2] KM OD POSLEDNÍHO BODU

možnost nulovat
možnost nastavit plus/mínus hodnotu

Otázka - je potřeba mít možnost plus/mínus pro obě počitadla?
nebo stačí "nulování" jen pro [2] KM OD POSLEDNÍHO BODU
a plus/mínus je potřeba pouze pro [1] CELKOVÉ KM

protože pak by opravdu stačila pouze ta tři tlačítka, co má většina tripmasterů
asi bych to i „zjednodušil,“ že bude tlačítek pět
+1km a +0.1km a -1km a -0.1km a jedno nulovací,
ať nemusíme softwarově řešit, že stisk jednoho tlačítka posune o 0.1 a když se podrží, tak to půjde rychleji.
Asi to bude v jedné krabičce na hrazdě řídítek všechno - displeje i tlačítka.

Řešit tlačítka vedle gripů mě přijde zatím zbytečné, ale je to možné.

Mám na vidli snímač a na kotouči jeden magnet - tzn. jeden puls na otočení kola.
Je možné tam připojit i jiný snímač, který už na některých motorkách je.
Můj V-Strom DL 650 má původně snímač, který dává 8 pulsů za otáčku kola.

Cena vyjde podle použitého displeje a jeho velikosti. Jsou displeje dobře viditelné i na přímém slunci. S nějakým velkým super displejem by komplet cena hotové věci neměla přesáhnout 2tis. korun. Je možné, že to s malým displejem srovnatelným s ukazatelem vzdálenosti na cyklocomputerech to vyjde za polovinu. Ale to se uvidí, až to bude fungovat.

Upravil tyfoza dne 26-02-2014 21:33