Název novinky: CENDURO :: Plánování cesty do neznáma

Přidal Pardal dne 15-09-2010 12:23
#1

Už dlouho mam v hlavě myšlenku podívat se někam daleko, hlavně do končin divokých, drsných ale překrásných. Např. Sibiř a tak. Jak čtu ty různé cestopisy tak v poslední době je vidět že se používají motorky lehčí a lehčí. A tak to začínám řešit. Teď jsem četl " Sibiřský EXTREME" a jeli to na LC4 a BMW X Challenge. Možná, že jsou tyto motorky v mé mysli zbytečně podceňované, tam dálnice nejsou, cesty spíš taky ne... Co vy si o to myslíte, co je vhodný bike na takovouhle expedici?

Přidal Tarabys dne 15-09-2010 12:29
#2

Můj názor je, že velké motorky jsou zbytečně přeceňované... myslím velké GS a LC8 Adv. Do těchto extrémů je naopak ta lehčí moto výhoda. Samozřejmě je tomu nutné přizpůsobit vybavení, které si povezeš, ale prostě myslím, že vhodnější budou lehčí motky... tož tak...

Přidal qwert dne 15-09-2010 12:46
#3

Tarabys napsal:
Můj názor je, že velké motorky jsou zbytečně přeceňované... myslím velké GS a LC8 Adv. Do těchto extrémů je naopak ta lehčí moto výhoda. Samozřejmě je tomu nutné přizpůsobit vybavení, které si povezeš, ale prostě myslím, že vhodnější budou lehčí motky... tož tak...


A kam už si dojel a na čem?

Přidal xx6 dne 15-09-2010 13:01
#4

tak my s Honzou potkali v Chorvatsku amíka, co na LC4 jel kolem světa. Ale zas na druhou stranu, většina lidí takové cesty jezdí na velkých mašinách - viz Igor. Tož nevím. Ale jet jde na všem :) Je to jen o tom komfortu - viz Jarda Šíma, ten cestuje na kde čem :D

Edit: když si u sibiře, kámoš ji projížděl na Bigovi a druhý měl XTZ 750. Takže taky relativně velké hovada...

Upravil xx6 dne 15-09-2010 13:05

Přidal ivan66 dne 15-09-2010 13:02
#5

Sibiř? Tam bych volil lc8, nebo taky by mohl být po menších:D úpravách
vhodný Versys:D
Né vážně, lc8 není zase tak těžký a má určitě dost výkonu.

Přidal qwert dne 15-09-2010 13:13
#6

ivanversys napsal:
Sibiř? Tam bych volil lc8, nebo taky by mohl být po menších:D úpravách
vhodný Versys:D
Né vážně, lc8 není zase tak těžký a má určitě dost výkonu.


Zase máš pravdu Ivánku.Kdo na lc8 jezdí,ví že není vůbec těžká zvlášt když se rozjede.A výkonu má opravdu dostatek..

Přidal Tarabys dne 15-09-2010 13:23
#7

qwert napsal:
A kam už si dojel a na čem?

Naprosto irelevatní... psal jsem (myslím celkem) jasně, že je to můj názor a netvrdím, že je nejlepší a jediný možný...*helpless*

Přidal Peacemaker dne 15-09-2010 14:04
#8

Ve mne se to tedka taky pere - nechci jezdit zadny extremy, ale lehci motorku si dokazu dost realne predstavit. Takze po ocku koukam na F 650 GS Dakar. Na druhou stranu silnice bude urcite prevazovat, takze proc se zase zbavovat komfortu na ni. Sotolinu projedu a proste v zahranici me stejne porad v offu brzdi vedomi, ze to tam rozbiju a jak se pak vratit domu...

Přidal bzukTA dne 15-09-2010 14:15
#9

Myslím, že většina cest.endur jsou dobre mašiny, jde spíš o to co komu vic sedí, 100 lidí, 100 názorů.....ale na extremně dl. cestu bych asi zvažovala moto, které bude technicky jednoduché,aby se mašina dala opravit i někde hooodně daleko od značkového servisu....B)

Přidal HonzaH dne 15-09-2010 14:21
#10

S tím si vždycky vzpomenu na tu holčinu co projela jižní ameriku na tricksteru nebo na kultovní výpravu na sinaj na malorážkách *tup*

takže asi tak k nutnostem 100 koní, pod litr to není motorka a pod 200 kg živé váhy to snad ai nemá cenu zmiňovat *secret*

Přidal xx4 dne 15-09-2010 14:43
#11

Na dlouhou cestu třeba někam na sibiř,bych volil z R1100/1150GS,LC8950 Adv,Africatwin, Triumph Tiger.U GS1150 bych dal přednost provedení bez posilovače a s jednou svíčkou.Čím míň krámů kolem motoru,tím líp.
Tahle partička sibiř dala,takže tyhle motorky ji zvládnou na tuti.;)
'http://www.x-treme.cz/tip-trip/05-cuk/foto120.jpg'

Přidal qwert dne 15-09-2010 15:00
#12

pavelgs napsal:
Na dlouhou cestu třeba někam na sibiř,bych volil z R1100/1150GS,LC8950 Adv,Africatwin, Triumph Tiger.U GS1150 bych dal přednost provedení bez posilovače a s jednou svíčkou.Čím míň krámů kolem motoru,tím líp.
Tahle partička sibiř dala,takže tyhle motorky ji zvládnou na tuti.;)
'http://www.x-treme.cz/tip-trip/05-cuk/foto120.jpg'


JJ,cesta kostí..*tup*

Přidal xx6 dne 15-09-2010 15:19
#13

kdybych se měl držet teorie co nejjednodušší koncepce, tak zrovna pro sibiř budu volit Jawu 350 a nebo starého dobrého Urala. Bo těch tam je dost a opravit jde obojí pomocí kladiva, kombinaček a šroubováku ;)

Přidal task dne 15-09-2010 15:25
#14

A co takhle Honda NX 650 Dominátor????
;)

Přidal Peacemaker dne 15-09-2010 16:08
#15

task napsal:
A co takhle Honda NX 650 Dominátor????
;)

moc kratky servisni intervaly, jinak moc fajn motorka

Přidal PetrAT dne 15-09-2010 16:22
#16

qwert napsal:
pavelgs napsal:
Na dlouhou cestu třeba někam na sibiř,bych volil z R1100/1150GS,LC8950 Adv,Africatwin, Triumph Tiger.U GS1150 bych dal přednost provedení bez posilovače a s jednou svíčkou.Čím míň krámů kolem motoru,tím líp.
Tahle partička sibiř dala,takže tyhle motorky ji zvládnou na tuti.;)
'http://www.x-treme.cz/tip-trip/05-cuk/foto120.jpg'


JJ,cesta kostí..*tup*

Jasně dali cestu kostí, ale po ose jeli do Moskvy, pak myslím něco vlakem a potom pár dní na lodi a zpátky letadlem do Moskvy.
Tím nijak nechci snižovat hodnotu jejich cesty
Osobně, pokud bych měl jet pouze Cestu kostí a neřešil transit, tak volím DR 350

Přidal qwert dne 15-09-2010 16:38
#17

PetrAT napsal:
qwert napsal:
pavelgs napsal:
Na dlouhou cestu třeba někam na sibiř,bych volil z R1100/1150GS,LC8950 Adv,Africatwin, Triumph Tiger.U GS1150 bych dal přednost provedení bez posilovače a s jednou svíčkou.Čím míň krámů kolem motoru,tím líp.
Tahle partička sibiř dala,takže tyhle motorky ji zvládnou na tuti.;)
'http://www.x-treme.cz/tip-trip/05-cuk/foto120.jpg'


JJ,cesta kostí..*tup*

Jasně dali cestu kostí, ale po ose jeli do Moskvy, pak myslím něco vlakem a potom pár dní na lodi a zpátky letadlem do Moskvy.
Tím nijak nechci snižovat hodnotu jejich cesty
Osobně, pokud bych měl jet pouze Cestu kostí a neřešil transit, tak volím DR 350


Chápu,ta se dá odnést i na zádech..:D

Přidal ivan66 dne 15-09-2010 16:39
#18

Já myslím, že by to tady dal každý na té svoji.
Je otázka za jak dlouho by se různí cenduráci vraceli,
Třeba já motorově ok, ale podvozek bych mněl asi oskládaný z Uralů,
Dněprů, co by mi soudruzi půjčili.:D

Přidal Filip dne 30-09-2010 17:51
#19

jedno-valy super na off-road + jsou lehke tak clovek neni tak moc unaveny po par tydnech na ceste ale presne jak ostatni rekli: zalezi na skladbe terenu. Kdyby byla expedice 20% silnic & 80% offroad tak proc ne jednoval. Pukud budou cisla jine tak radej dvouval (napr i pro: 35% silnice & 65% offroad dvouval).
Vzdy plati ze se to da odjet na vsem ale cim vkusnejsi/kompatibilnejsi motorka s danym terenem tim vetsi zazitek.
Vsichni asi zname youtube video s Emanem co objel svet na R1 ale po mych zkusenostech si dovedu predstavit jak ho to muselo nebavit a asi kazdy vecer ve stanu nebo hotelu snil o tom jet na KLR nebo 950 Adventure.
Dalsi faktor taky je:
proc mit 300 tisic v jednovalu na off road expedice, chopperu kolem mesta a nahaci na asfaltku a zadne misto v garazi kdyz clovek muze mit jednu motorku co to zvladne vsechno za 150 litru (ktm, transalp, afrika, v-strom 650, bmw, varadero, ..). (minus naklady na pojisteni, gumy, oleje, ...)
Ze jo :)
Jo, a k ty expedici Siberia Extreme, myslim ze ti borci byly kolem 50ky tak se nedivim ze se jim nechtelo manevrovat s velkyma motorkama + ty jednovaly stoji tretinu toho co velky adv.tourer a jestli byly ze statu tak vsadim boty ze byly priposrani ze jim ty motorky stejne v rusku nekdo ukradne.

Přidal prezi dne 30-09-2010 19:05
#20

Filip napsal:
proc mit 300 tisic v jednovalu na off road expedice, chopperu kolem mesta a nahaci na asfaltku a zadne misto v garazi kdyz clovek muze mit jednu motorku co to zvladne vsechno za 150 litru (ktm, transalp, afrika, v-strom 650, bmw, varadero)

...100%-tní souhlas! *tup*

Přidal qwert dne 30-09-2010 23:36
#21

Filip napsal:
jedno-valy super na off-road + jsou lehke tak clovek neni tak moc unaveny po par tydnech na ceste ale presne jak ostatni rekli: zalezi na skladbe terenu. Kdyby byla expedice 20% silnic & 80% offroad tak proc ne jednoval. Pukud budou cisla jine tak radej dvouval (napr i pro: 35% silnice & 65% offroad dvouval).
Vzdy plati ze se to da odjet na vsem ale cim vkusnejsi/kompatibilnejsi motorka s danym terenem tim vetsi zazitek.
Vsichni asi zname youtube video s Emanem co objel svet na R1 ale po mych zkusenostech si dovedu predstavit jak ho to muselo nebavit a asi kazdy vecer ve stanu nebo hotelu snil o tom jet na KLR nebo 950 Adventure.
Dalsi faktor taky je:
proc mit 300 tisic v jednovalu na off road expedice, chopperu kolem mesta a nahaci na asfaltku a zadne misto v garazi kdyz clovek muze mit jednu motorku co to zvladne vsechno za 150 litru (ktm, transalp, afrika, v-strom 650, bmw, varadero, ..). (minus naklady na pojisteni, gumy, oleje, ...)
Ze jo :)
Jo, a k ty expedici Siberia Extreme, myslim ze ti borci byly kolem 50ky tak se nedivim ze se jim nechtelo manevrovat s velkyma motorkama + ty jednovaly stoji tretinu toho co velky adv.tourer a jestli byly ze statu tak vsadim boty ze byly priposrani ze jim ty motorky stejne v rusku nekdo ukradne.


Taky mám skoro 50 a co jako?*finger*

Přidal Peacemaker dne 01-10-2010 01:48
#22

Filip napsal:
proc mit 300 tisic v jednovalu na off road expedice, chopperu kolem mesta a nahaci na asfaltku a zadne misto v garazi kdyz clovek muze mit jednu motorku co to zvladne vsechno za 150 litru (ktm, transalp, afrika, v-strom 650, bmw, varadero)

no tyhle motorky jsou "bohuzel" univerzalni a tak kdyz si chces uzit jeden i druhy "extrem", tak s kockopsem si nevystacis
ale je fajn najit nejaky kompromis treba se 2 strojema - treba se mi to nekdy v budoucnu podari:D

Přidal Filip dne 01-10-2010 04:02
#23

no, me uz se ted nechce tahat s 270ti kilovou motorkou a vsadim boty ze az budu mit pade tak uz vubec ne. Takze radej 650GS nez 1200GS. To neni zadna narazka na vek, ba naopak, predpokladam ze cim budu starsi tim budu moudrejsi a budu jezdit na lehcich motorkach.

Urcite bys nechtel jezdit 12 dni v kuse na skoro 300ta kilove 1150GS pres to bahno na fotce.

**+ oprava, jeden z borcu co to jeli byla borkyne - holka z australie na ktm 690.

qwert napsal:
Filip napsal:

Jo, a k ty expedici Siberia Extreme, myslim ze ti borci byly kolem 50ky tak se nedivim ze se jim nechtelo manevrovat s velkyma motorkama + ty jednovaly stoji tretinu toho co velky adv.tourer a jestli byly ze statu tak vsadim boty ze byly priposrani ze jim ty motorky stejne v rusku nekdo ukradne.


Taky mám skoro 50 a co jako?*finger*

Upravil Filip dne 01-10-2010 04:10

Přidal HonzaH dne 01-10-2010 09:23
#24

diskuze už se točí trošku v kruhu B) ale od tho tady ten web je abychom s mohli poplkat *hilarious*

takže za mě:

ad jedna motorka - ano mám s tím problém, bydlím v paneláku a parkuju motrku na placeném parkovišti proto mám jen jednu motorku a víc by byl problém - místo, servis, parkování - zrovna peníze v tohle vidím jako menší problém než to jak to zvládnout a rozumně využít

ad lehčí motorka - každopádně do terénu čím lehčí tím lepší, ale tady se to pere s lepší použitelností na silnici

je to jako u gum - špičková guma do terénu je zase na prd na silnici a opačně a člověk hledá nějaký kompromis co bude pro jeho použití

takže moje skupina je vymezená právě spíš dvouválci protože i na silnici trávím dost času
jednoválce mě baví ale jako jedinou motorku bych ji v CR nechtěl, o ostrém endurku - husar, exc atd. ani nemluvě, jako doplněk do terénu na bahnění super ale jet na exc 800 km za víkend po silnici by bylo za trest

Přidal Desmo dne 01-10-2010 10:09
#25

[b]HonzaH napsal: ale jet na exc 800 km za víkend po silnici by bylo za trest


i pro to exc :)

mel jsem 4v, 2v i 1val ... po roce na 1V jsem se pokorne vratil na 2v *clap*

vic alcu je asi moc :D

Přidal qwert dne 01-10-2010 14:20
#26

Milý Filipe i když budu starší a moudřejší tak stejně budu sedlat lc8 protože je to srdcovka a žádný lehký jednoválec mi neposkytne tolik radostí a emocí..;)

Přidal Filip dne 03-10-2010 05:38
#27

lc8 se nepocita (!), to naprosto souhlasim, z tim se da jezdit i v 90ti s berlema na zadnim sedatku. O tom zadna. Skoda ze takovych motorek neni na trhu vic (mozna nas novej triumph prekvapi ale stejne si myslim ze to na lc8 NEdotahne, tak jako 800gs). ;)


qwert napsal:
Milý Filipe i když budu starší a moudřejší tak stejně budu sedlat lc8 protože je to srdcovka a žádný lehký jednoválec mi neposkytne tolik radostí a emocí..;)

Přidal task dne 03-10-2010 09:23
#28

Já jsem zvědav na výstavu v Miláně*hmm*.
Honda má představit 8 novinek.*clap*
Že by Honda NX 700 Dominátor*pray*

Přidal Filip dne 04-10-2010 16:43
#29

ja ted zrovna cet par dalsich stranek ze Siberia Extreme vyletu a kdyz cekali ve Vladivostoku (start cesty) na motorky tak v celnim sklade potkaly tri borce z Cerne Hory co to jeli z Evropy do Vladivostoku. Borci meli kolem 2vou metru a zadne paratka. Jeden jel na 1200GS Adv, druhy na Africe a treti na malem 650. Vsichni se shodli ze pro mongolsko by uz na velke motorce nejeli a urcite by zvolili 650 tak jako ten treti z nich.
Skoda ze jeden z nich nejel na ktm 950/990, by me docela zajimalo jestli by menili nebo ne. To je jedina motorka kterou bych jeste zkusil expedicne ale nebyla jeste moznost.

"They were BIG guys … all about 190cm tall and had big bikes. One on a 1200 GSA and one on an Africa Twin – the other bike was a more sensible F650 Dakar. They asked us what we were riding and we told them we were on a pair of 650s. They nodded – “sensible choices” they said. Even these very big guys said their bikes were too big for the likes of Mongolia and Siberia."

tady je link:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=602168&page=3

Přidal qwert dne 04-10-2010 17:07
#30

Filip napsal:
ja ted zrovna cet par dalsich stranek ze Siberia Extreme vyletu a kdyz cekali ve Vladivostoku (start cesty) na motorky tak v celnim sklade potkaly tri borce z Cerne Hory co to jeli z Evropy do Vladivostoku. Borci meli kolem 2vou metru a zadne paratka. Jeden jel na 1200GS Adv, druhy na Africe a treti na malem 650. Vsichni se shodli ze pro mongolsko by uz na velke motorce nejeli a urcite by zvolili 650 tak jako ten treti z nich.
Skoda ze jeden z nich nejel na ktm 950/990, by me docela zajimalo jestli by menili nebo ne. To je jedina motorka kterou bych jeste zkusil expedicne ale nebyla jeste moznost.

"They were BIG guys … all about 190cm tall and had big bikes. One on a 1200 GSA and one on an Africa Twin – the other bike was a more sensible F650 Dakar. They asked us what we were riding and we told them we were on a pair of 650s. They nodded – “sensible choices” they said. Even these very big guys said their bikes were too big for the likes of Mongolia and Siberia."

tady je link:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=602168&page=3


No lc8 je váhou a ovladatelností opravdu úplně někde jinde než 1200GSA..

Přidal HonzaH dne 04-10-2010 17:55
#31

lehká motorka je fajn ...pokud na ní člověk nenaloží hromadu věcí :D

'http://www.endless-highway.info/1-China-121a.jpg'

Přidal qwert dne 04-10-2010 18:15
#32

HonzaH napsal:
lehká motorka je fajn ...pokud na ní člověk nenaloží hromadu věcí :D

'http://www.endless-highway.info/1-China-121a.jpg'


Honzíku,já tam žádnou lehkou motorku nevidím..:D

Přidal Filip dne 04-10-2010 23:37
#33

tak to jsou uplni blazni!! ;)
na co takovejch bagazi?!
ja si vystacil celou jizni, stredni a severni ameriku se dvema panierama a ted uz bych stejne asi jen vzal velkej gumovej batoh na zadni nosic, tank vak a hotovo.
Ale pamatuju ze kdyz jsem zacinal expedicne jezdit, tak na Aljasku jsem jel pri studuiich uplne se vsim a pulku veci jsem nepotreboval. Samozrejme jsem ale zapomnel sprej na medvedy kterej by se hodil : )
Clovek jezdi, & clovek se uci. *music*

HonzaH napsal:
lehká motorka je fajn ...pokud na ní člověk nenaloží hromadu věcí :D

'http://www.endless-highway.info/1-China-121a.jpg'